Boddywood (Angelic Pretty) - Paris

Alt om AP skrives hér

Boddywood (Angelic Pretty) - Paris

Indlægaf Ophelia » 3. jul 2010, 18:14

Hej alle :)

Jeg sidder her i Paris og tænkte så på at jeg lige ville dele en af mine oplevelser med den nye 'Angelic Pretty' butik med jer - Jeg regner med at der allerede er anmeldelser af Baby-butikken herpå, men ellers vil jeg gerne skrive en, hvis I ønsker det, da jeg også var et (dyrt) smut der forbi. Skriv hvis I vil have en :)

Men i denne anmeldese vil jeg snakke om Angelic Pretty forhandleren Boddywood, der ligger her i Paris i Bastille kvarteret. Den har haft sin første Angelic Pretty-dag i dag den tredje juli og min veninde og jeg tog derhen for at se om jeg kunne få fingrene i noget burando - især fordi de havde reklameret med tilbud og alt muligt.

Nu ved jeg ikke om det kun var mig, men jeg tror de fleste havde forventet at det var en Angelic Pretty shop - altså en brand-store, der som Baby, the Stars Shine Bright-butikken kun solgte Angelic Pretty. Denne butik sælger så også Milk og Putamayo, samt offbrand ting, der ved første øjenkast virkelig bare så forfærdelige ud med syntetisk blonde og – ja, I kender dillen.

På APs hjemmeside var der ikke blevet givet nogen specifik åbningstid – altså klokkeslæt, så vi bestemte os for at de nok åbnede klokken ti og vi var der vel cirka klokken elleve-halv tolv. Det var først her vi fandt ud af at de først åbnede 12.30, hvilket ingen af de lolitaer, der stod i det silende regnvejr udenfor havde regnet med. Yderligere kommer der så en mand og fortæller os at de ikke er helt klar til at åbne, så vi må vente til klokken et. I vinduet kan vi se en AP kjole og vi fordriver tiden i de omkringliggende manga-butikker og med at stirre på den ene kjole vi lige kan se.

Det viser sig så at vi næsten var bedre tjent med at være blevet udenfor og kigget på den kjole, der hang i vinduet. For det eneste AP denne butik faktisk havde var den i vinduet samt to andre, som lynhurtigt blev taget. Derudover var der nogle få smykker, men ingen headbows eller sokker eller andet for den sags skyld. Skjorter, bloomers, petticoats var der heller ikke at finde. Vi lod os ikke slå helt ud og kiggede igennem noget af det andet, der for det meste var lidt mere punk-mall-goth agtigt. Det var virkelig bare sygt overpriced!!! Butikken var desuden rodet og det lod ikke rigtig til at de havde styr på det, da han også råbte op og sagde at alle, der havde bestilt kjoler (altså reserveret, jeg tror det var Milky Planet, men dræb mig ikke, hvis det er forkert) ikke kunne få dem for dem havde han ikke af en eller anden fransk grund, som jeg ikke helt forstod.

Det endte med at vi gik igen med det samme, for jeg (min veninde er ikke lolita) var der jo fordi jeg syntes det kunne være sjovt at have bare et eller andet fra AP, men jeg syntes ikke det var værd at bruge så mange penge på et rådyr til at hænge om halsen eller noget i den dur.

Det skal siges at vi faktisk havde lagt ferien efter at jeg kunne nå i denne butik fordi det betyder meget for mig og jeg syntes det er rigtig sjovt, så jeg blev naturligvis meget skuffet over det hele!

Men jeg vil lige lave en lille liste over mærker jeg lagde mærke til at de solgte og hvad jeg lige ved min hurtige gennemgang syntes om det (og PRISER!!)

Milk – Synes at være deres main-brand. De havde både bluser, kjoler og sokker herfra. En kjole fra milk kostede omkring 300 euro, hvilket er – i mit hoved – rigtig meget af give. Jeg syntes personligt ikke om tøjet derfra fordi kjolerne og skørterne var rigtig korte og uigennemførte.

Putamayo – Jeg kiggede ikke så meget på dette, da det ikke er min stil. En cutsew jeg kiggede på kostede dog 119 euro, hvilket altså også er en smule … pricy for min smag – især fordi det bare var en helt almindelig langærmet cutsew uden de større dikkedarer.

Vivienne Westwood – Smykker og sko – kvalitet og pris som altid fra Vivi i top. Men det forventer man vel.

Iron Fist – Sko. Jeg så ikke prisen, men ved fra andre steder at kvaliteten er ’okay’.

Angelic Pretty – Smykker og kjoler. – Read above.

Så alt i alt. Det var måske et besøg værd, hvis man alligevel skal i Baby, the Stars Shine Bright (de ligger 0,7 kilometer fra hinanden) men I skal ikke forvente at finde ’noget’ derinde og slet ikke fra AP – men hvis du går efter den der helt specielle Vivienne Westwood halskæde eller måske en gammel putamayo kollektion er det nok dér du skal lede.

Overall prisklasse: Virker utrolig dyrt – kan ikke betale sig sådan medmindre der er noget ”must-own” derinde.

Håber I kan bruge det til noget.
Jeg blev i hvert fald skuffet. :(
Brugeravatar
Ophelia

Geografisk sted: Jeg er blevet væk?

Re: Boddywood (Angelic Pretty) - Paris

Indlægaf LooneyLolita » 3. jul 2010, 18:34

Angelic pretty åbner en butik i Juli http://www.angelicpretty.com/news/index.htm
Du kunne prøve at besøge den? C:

Men ja, boddywoods priser er ALT for meget. :/
Brugeravatar
LooneyLolita

Geografisk sted: Malmø

Indlægaf Andrine » 3. jul 2010, 18:47

looneylolita: det er juli idag^^
Brugeravatar
Andrine

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Ophelia » 3. jul 2010, 18:47

Looney - Det ER vist Boddywood, der er den 'Parisiske Angelic Pretty'-butík. Det er i hvert fald den, der ligger på den adresse Angelic Pretty opgiver på deres hjemmeside.

Der var desuden masser af AP hype udenfor og der stod en masse AP-fans og de lod også til at være lidt skuffede.

Vi vidste nemlig godt at de ville åbne i dag som deres første dag, så vi gik målrettet efter AP butikken, som jo så viste sig at være Boddywood.
Brugeravatar
Ophelia

Indlægaf LooneyLolita » 3. jul 2010, 19:31

Ophelia skrev:Looney - Det ER vist Boddywood, der er den 'Parisiske Angelic Pretty'-butík. Det er i hvert fald den, der ligger på den adresse Angelic Pretty opgiver på deres hjemmeside.

Der var desuden masser af AP hype udenfor og der stod en masse AP-fans og de lod også til at være lidt skuffede.

Vi vidste nemlig godt at de ville åbne i dag som deres første dag, så vi gik målrettet efter AP butikken, som jo så viste sig at være Boddywood.

Virkelig?? Jeg troede at AP havde lavet en butik, som der ikke havde noget med boddywood at gøre. D: Ej hvor dårligt..

Andrine skrev:looneylolita: det er juli idag^^

I know, sagde osse bare det var i Juli måned den ville åbne! C:
Brugeravatar
LooneyLolita

Geografisk sted: Malmø

Indlægaf Ophelia » 4. jul 2010, 07:49

LooneyLolita skrev:
LooneyLolita skrev:
Ophelia skrev:Looney - Det ER vist Boddywood, der er den 'Parisiske Angelic Pretty'-butík. Det er i hvert fald den, der ligger på den adresse Angelic Pretty opgiver på deres hjemmeside.

Virkelig?? Jeg troede at AP havde lavet en butik, som der ikke havde noget med boddywood at gøre. D: Ej hvor dårligt..

Ja, det var også min opfattelse. Jeg var virkelig skuffet, så jeg ville advare folk, inden de satte næsen op efter et lyserødt, fluffy partéy, for alt hvad de får er lille, indeklemt kedsommelighed :(
Brugeravatar
Ophelia

Indlægaf mab » 5. jul 2010, 17:11

Tak for anmeldelsen. Synes det var spændende at læse, selvom jeg blev skuffet (ikke over din anmeldelse, men butikken! XD)
Synes virkelig det er ringe! Hvordan kan man have en AP-butik, der stort set ikke har AP? Håber de tager sig sammen og retter op på det efter en åbning, der virker til at have været en fiasko.
Brugeravatar
mab

Indlægaf yourladyofsorrows » 5. jul 2010, 23:44

Altså, jeg har for nylig selv været i Paris, og da jeg havde hørt, at der var åbnet en AP-butik lige i nærheden af Baby's, måtte jeg jo også der ind. Jeg ledte også lidt, for jeg havde nemlig også regnet med KUN AP, men fandt så også frem til en meget skuffende butik, med en enkelt AP kjole i vinduet. Ekspedienterne kunne dog se, at jeg så lidt forvirret ud, og de spurgte, om jeg kiggede efter Angelic Pretty varer. Det måtte jeg jo så sige ja til, og så viste de mig over i en hel anden bygning oppe i en lille lejlighed, hvor et helt rum var indrettet med kun AP-varer ^^'
Brugeravatar
yourladyofsorrows

Geografisk sted: Lalaland

Indlægaf mab » 6. jul 2010, 12:39

yourladyofsorrows: Seriøst? Så der er en rigtig AP-butik godt skjult? Hvordan var priserne?
Brugeravatar
mab

Indlægaf Ophelia » 6. jul 2010, 13:10

Hvor dårligt at jeg ikke kom derind så!!! :*(

Jeg gik bare efter adressen, der stod på APs hjemmeside :(

Og ja, den må have været rigtig godt skjult... Jeg gik op og ned ad gaden, men fandt ikke andet end den *indsæt stygt bandeord her* Boddywood...
Brugeravatar
Ophelia

Næste

Tilbage til Angelic Pretty