Kikirarashoten (危機裸裸商店)

Alt om andre mærker skrives hér

Kikirarashoten (危機裸裸商店)

Indlægaf evig » 28. maj 2010, 12:05

Kikirarashoten (危機裸裸商店) er et japansk indie-mærke som primært laver korsetter, men også hatte, tasker og tilbehør. Det er ikke eksklusivt lolita, men appellerer til et stort spektrum af stile som får sin inspiration fra rokoko og barok!

Jeg har længe beundret Kikirarashotens smukke korsetter, så på min sidste tur til Japan besluttede jeg mig for at besøge deres butik, som jeg troede lå i Kamata. Det viste sig at Kikirarashoten i Kamata udelukkende var et atelier, med en kvinde, en symaskine og en baby i en vugge. Ups. Vi fik sagt undskyld (dumme gaijins altså), og dagen efter fandt vi til butikken langs med JR-sporene i Shibuya. Kvinden i butikken havde allerede hørt om vores Kamata-besøg. Pinligt!

Her er et par billede af butikken. Den er bestemt ikke let at finde hvis man ikke er helt sikker på hvor den er. Jeg fandt den kun fordi jeg tilfældigvis kiggede op og tænkte: Næ, en Pegasus! Nej vent, KORSETTER!
Der er ikke rigtig andre butikker i området, så det er ikke helt ligetil. De har/havde ikke engang et skilt udenfor!

Billede Billede

MEN da vi endelig fandt butikken og kom ind i den var det virkelig smukt! Alle deres korsetter er virkelig fantastiske og velsyede med en hel masse detaljer. Her er mine egne billeder af det korset som jeg fik med hjem derfra:

Billede Billede Billede Billede

Er der andre der, ligesom jeg, beundrer Kikirarashotens ekstreme kreativitet og smukke syarbejde? Tjek endelig hjemmesiden, selvom meget af det er ganske overdrevet er det virkelig inspirerende og flot lavet! Det er også prissat derefter, men kvaliteten er virkelig også god.
Hvad synes I om Kikirarashoten, deres koncept og deres produkter?
Brugeravatar
evig

Re: Kikirarashoten (危機裸裸商店)

Indlægaf AdminA » 28. maj 2010, 15:03

Jeg elsker dem. Jeg har beundret dem på afstand i et par år nu, og jeg håber da på at kunne købe noget fra dem engang! Meget af det de laver er rigtig elegant, og kan virkelig bruges til mange ting~
Særligt deres hatte og krave-dimmere kan jeg rigtig godt lide!
AdminA

Indlægaf ryu » 28. maj 2010, 15:32

omg, hvor er de korsetter og hatte bare FLOTTE!
ej, nu er jeg total opsat på at eje noget derfra, det er jo VILDT flot!
she said, under the helios.
Brugeravatar
ryu

Geografisk sted: over the RAINBOW

Indlægaf evig » 28. maj 2010, 15:34

ApfelAstrid: Ja, hattene er også virkelig dejlige! De havde desværre ikke et så stort udvalg af hatte i butikken i Shibuya, sådan som jeg husker det - men jeg var også travlt optaget af at kigge på korsetter (og være flov over ekskursionen dagen inden som alle åbenbart kendte til).
Hatte som disse er altså bare fantastiske!

Jeg overvejer lidt om det er hende i atelieret i Kamata som syr alting... Det virkede alt sammen meget lokalt, hende som arbejdede i butikken nævnte også at hendes far var i lejligheden ovenpå og talte bedre engelsk. Det kan være at man skal bestille før det bliver syet, så der ikke er så stort "ready-made" udvalg i selve butikken.

ryu: Ja, deres produkter er virkelig det vildeste eye candy! Desværre sender de ikke udenfor Japan så vidt jeg ved, men der findes jo altid shopping services.
Brugeravatar
evig

Tilbage til Andre Mærker