Hvor kan jeg købe PUTUMAYO?

Alt om andre mærker skrives hér

Hvor kan jeg købe PUTUMAYO?

Indlægaf mab » 1. feb 2010, 21:02

Som titlen siger, er jeg interesseret i at vide hvorhenne jeg kan købe PUTUMAYO-tøj, der kan sendes til Danmark? Efter en google søgning (og et kig på tråden om det her på forummet) fandt jeg frem til at cosmates.jp skulle sælge deres tøj, men jeg har altså ikke kunnet finde noget af mærker på siden... Er der overhoved muligt at købe PUTUMAYO til DK? :(
Brugeravatar
mab

Re: Hvor kan jeg købe PUTUMAYO?

Indlægaf LooneyLolita » 1. feb 2010, 21:04

Igennem shopping service kan du godt. For hvad jeg ved sender Putumayo ikke til Denmark. :/
Brugeravatar
LooneyLolita

Geografisk sted: Malmø

Indlægaf mab » 1. feb 2010, 21:13

Shopping service?
Ved hjæp af google translate fandt jeg ud af at http://www.putumayo-home.com/putumayo.html ikke sender varer udenfor Japan :(
Brugeravatar
mab

Indlægaf savage_lilly » 2. feb 2010, 11:28

http://www.tokyorebel.com/collections/putumayo har da en smule tøj fra dem. :3
Brugeravatar
savage_lilly

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Miss Anya » 2. feb 2010, 12:19

Jeg har købt fra putumayo fra siden gennem en shoppingservice, så det er bestemt muligt. Celga er en god mulighed selvom de er lidt dyre.
Brugeravatar
Miss Anya

Geografisk sted: Endestationen Farum >.>

Indlægaf LooneyLolita » 2. feb 2010, 13:47

Jeg ville fra råde Celga. De både langsome og dyre. Har oplevede nogle ret dårlige ting med dem :/

Dog synes jeg at svenske (dog bor i Japan) Mochimachine er rigtig søde og kraver ikke så mange penge. http://mochimachine.livejournal.com/
Du sender dem bare en mail omkring de ting du vil ha fra siden. De kræver 15% for hvert ting du køber, mens Celga kræver 100%.
Brugeravatar
LooneyLolita

Indlægaf mab » 3. feb 2010, 15:33

Kræver Celga 100%? Ud fra deres hjemmeside, forstod jeg det som om de bare opkræver et beløb pr item efter denne skala:

Up to 1,000 yen $5 (minimum fee per transaction/auction/shop item)
1,001 to 10,000 yen $10
10,001 to 20,000 yen $20
20,001 to 30,000 yen $30
30,001 to 40,000 yen $40
40,001 to 50,000 yen $50

De giver endda to eksempler på de totale omkostninger inden international shipping:

1000 yen doujinshi

Final price: $8
Bank fee: $2
Shipping within Japan: $4
Celga fee: $5
------------------------------------------------
Total before international shipping: $19

18,000 yen anime cel

Final Price: $158
Bank fee: $2
Shipping within Japan: $8
Celga fee: $20
-------------------------------------------------
Total before international shipping: $188
Brugeravatar
mab

Indlægaf AdminA » 3. feb 2010, 16:23

mab: Celga har det med at give dig en ekstra regning de ikke rigtig kan forklare - jeg har før købt noget gennem dem, hvor tingene kostede 50-75,-, men jeg kom af med mere end 400,- (der kom ikke engang told på).
Godt nok koster forsendelse med EMS en del, men her skulle jeg kun af med omkring 100,- for forsendelse.
Så er der selvfølgelig forsendelse frem til Celgas kontor, men det fik jeg også på papir, og sammenlagt med tingenes pris og forsendelse gav det kun omkring 200-250,-. De sidste penge ved jeg ikke hvad gik til, det fik jeg aldrig at vide.

Så vil jeg også lige sige, at deres service er dårlig; de er ikke særlig gode til at holde kontakt med sine kunder eller informere dem.
Jeg ventede på at de skulle sende tingene til mig, men jeg hørte ikke fra dem i mere end en uge efter de havde modtaget det hele, så jeg skrev til dem og spurgte om det var klar til at blive sendt - først der fik jeg at vide at man selv skal kontakte dem når det skal sendes hjem til en og man skulle også lige betale den her ekstra regning.

Jeg vil ikke anbefale dem, for jeg føler egentlig bare de rippede mig for nogle penge :/
AdminA

Indlægaf mab » 3. feb 2010, 16:36

Tusind tak for hjælpen alle sammen! :)
Tror jeg vil holde mig fra Celga så, føler i forvejen at jeg bliver rippet for nok penge af told og moms og er bestemt ikke interesseret i at føle mig mere rippet.
Er ved at kigge nærmere på Mochimachine ^^
Brugeravatar
mab

Indlægaf LooneyLolita » 3. feb 2010, 17:17

ApfelAstrid skrev:mab: Celga har det med at give dig en ekstra regning de ikke rigtig kan forklare - jeg har før købt noget gennem dem, hvor tingene kostede 50-75,-, men jeg kom af med mere end 400,- (der kom ikke engang told på).
Godt nok koster forsendelse med EMS en del, men her skulle jeg kun af med omkring 100,- for forsendelse.
Så er der selvfølgelig forsendelse frem til Celgas kontor, men det fik jeg også på papir, og sammenlagt med tingenes pris og forsendelse gav det kun omkring 200-250,-. De sidste penge ved jeg ikke hvad gik til, det fik jeg aldrig at vide.

Så vil jeg også lige sige, at deres service er dårlig; de er ikke særlig gode til at holde kontakt med sine kunder eller informere dem.
Jeg ventede på at de skulle sende tingene til mig, men jeg hørte ikke fra dem i mere end en uge efter de havde modtaget det hele, så jeg skrev til dem og spurgte om det var klar til at blive sendt - først der fik jeg at vide at man selv skal kontakte dem når det skal sendes hjem til en og man skulle også lige betale den her ekstra regning.

Jeg vil ikke anbefale dem, for jeg føler egentlig bare de rippede mig for nogle penge :/

Det skete præcis osse for mig D: Så provo!

Mab: Hvad jeg forstod dem. Så kræver de 50 % på akutioner og 100% for køb på nettet. :/
Brugeravatar
LooneyLolita

Næste

Tilbage til Andre Mærker