Starlight Magazine #05 + Ris&Ros

Starlight Magazine er et gratis, dansk online magasin hvis hovedfokus er lolita.

Starlight Magazine #05 + Ris&Ros

Indlægaf Sa-chan » 12. okt 2011, 09:46

Billede

Bladet er nu online og det kan læses Her
Bladet udkommer nu hver 2. onsdag i hver 2. månede.
Dette vil sige at næste blad kommmer d.14 december!

Her kan du komme med både ris og ros til den nyeste udgave af Starlight.
Hvis du har noget til brevkassen eller til Starlight redaktionen så henvend dig!
Vi glæder os til at høre fra dig!
Brugeravatar
Sa-chan

Re: Starlight Magazine 05 - Ris&Ros

Indlægaf Lovelylegs » 12. okt 2011, 10:19

nu har jeg læst det og jeg syns bare det bliver bedre og bedre. jeg glemmer næsten helt at det er folk jeg kender som laver det for det virker så prof. efter min mening. ville gerne havde haft en sytutoriel ( staves? ) men ja der var så meget andet godt at det ikke gjorde noget i sidste ende =)
Brugeravatar
Lovelylegs

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Chuchu » 12. okt 2011, 15:49

Synes virkelig at det er et rigtig godt blad I har gang i (: er især glad for de flotte photoshoots - I simply love photoshoots, så det er ikke noget nyt, men dem I laver er virkelig pro at se på :3
Så er det designet af de forskellige artikler også lækkert at se på, især med de dejlige farver, og brugen af typografi som i det hele taget bare får det hele til at se elegant ud ^^

Kort sagt, I gør et rigtig flot stykke arbejde :3
Brugeravatar
Chuchu

Geografisk sted: Ishøj

Indlægaf Zarsu » 12. okt 2011, 18:43

Bladet bliver bare bedre og bedre for hver gang :D Det ser professionelt ud, det er bare en fryd og guf for øjnene! Jeg har i korte træk skrevet nogle tanker ned, omkring nummeret :3

Pros:
+ Rigtig gode artikler + opstilling i dem!
+ Elsker opstillingen ved Local/Global Lolita :D
+ Sabrina's photoshoots er som altid fuldkommen fantastiske og fortryllende!
+ Rigtig fedt med et par tegnede sider! Mere af det :'D Synes dog det er en skam at der ikke er givet noget credit til kunstnerne - ville vildt gerne se mere på deres DeviantArt's/andet sted.
+ Synes det er super fedt med en Halloween konkurrence :D Håber virkelig at folk deltager!
+ Detaljerne ved 3-i-1 er fantastiske! Er fuldkommen vild med de små sløjfer på tekst-boblerne :D
+ Dejligt med alle de fede tutorials! De er virkelig inspirerende! Og opstillingen er virkelig god til dem alle!

Cons:
- De to første sider kunne måske gøres mere spændende. Specielt lederen er meget tung, fordi det er blot er tekst ovenpå en solid baggrund :)
- Igen synes jeg der mangler credit til de forskellige ting, så som nogle artikler, tutorials, tegninger osv.
Brugeravatar
Zarsu
Site Admin

Geografisk sted: Aalborg, Danmark

Indlægaf Sa-chan » 12. okt 2011, 18:59

Zarsu skrev:- Igen synes jeg der mangler credit til de forskellige ting, så som nogle artikler, tutorials, tegninger osv.

Credit er forrest i bladet under indholdsfortegnelsen :)
Brugeravatar
Sa-chan

Indlægaf Zarsu » 13. okt 2011, 11:59

Sa-chan skrev:
Zarsu skrev:- Igen synes jeg der mangler credit til de forskellige ting, så som nogle artikler, tutorials, tegninger osv.

Credit er forrest i bladet under indholdsfortegnelsen :)

Så vidt jeg kan se er der kun billeder af redaktionen i indholdsfortegnelsen. Det gør det ret svært at a) finde ud af hvem der har lavet hvilke tutorials, artikler og tegninger og b) finde dem andre steder på nettet, eftersom der kun er et fornavn og et billede af dem :) Just my 2 cents.
Brugeravatar
Zarsu
Site Admin

Indlægaf Manna » 13. okt 2011, 17:40

En lille ting jeg lagde mærke til, under jeres "crafty lolita" med øje-hårbøjlerne ikke står noget om hvor man evt. kan skaffe øjne til det ^^ Men ellers syntes jeg det er et godt blad, og nogle super billeder!
Det føles godt at græde til smuk musik <3
Brugeravatar
Manna

Geografisk sted: Kr. Eskilstrup

Indlægaf leechy » 13. okt 2011, 22:02

Først og fremmest: Super at få masser respons. Vi lægger meget arbejde i bladet, så at få lidt konstruktiv kritik er godt.

Zarsu: Den ret kedelige indholdsfortegnelse var en midlertidig nødløsning som jeg satte i værk for at overholde den rykkede deadline :3 Den er herefter blevet fikset.
Jeg er ved at se på en måde at lave aktive links i bladet, så man kan klikke sig videre direkte til folks blogs/deviantart/etc. Ofte når vi modtager materiale skriver folk ikke disse ting med, og med alt det arbejde jeg har så er det nok noget jeg ikke har gjort så meget ud af. Men lad os se om Kristine, som er vores redaktør og indsamler af alt det gode stads, ikke vil holde øje med at alle sender den info med til næste blad. Vi har virkelig satset mod stjernerne, og måske går det nogle gange lige hurtigt nok til at vi kan følge med, men vi gør vores bedste :)

Jeg har desuden lært af dette nummer, at jeg skal lave layout lige så snart jeg modtager den mindste smule materiale. Forrige nummer ventede jeg med at lave det indtil jeg havde modtaget det meste, og det tog mig tre dage at sætte bladet op. Denne gang gjorde jeg det samme, brugte fem dage, og var totalt bag ud DX

På trods af dette, så er det jo et supersjovt arbejde, jeg synes det er mega spændende at modtage ting fra vores medarbejdere, og kunne se hvordan folk udvikler sig gang for gang!!
Brugeravatar
leechy

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Zarsu » 14. okt 2011, 11:06

Tenna > Den nye indholdsfortegnelse er aaaaalt for nice :D Super godt job!
Og hvis man kan lave et direkte link til de forskellige deltagende i linket ville det virkelig være smart :D Men ja, så er det jo lige dét med at få fat i folks showcase-sider, hvis de har nogen ^^

Uanset hvad synes jeg dog stadig det er et overfedt blad, som seriøst ligner noget man burde betale for at læse :)
Brugeravatar
Zarsu
Site Admin

Re: Starlight Magazine #05 + Ris&Ros

Indlægaf Dionza » 24. okt 2011, 10:57

Synes også det er blevet et mega nice blad! elsker især jeres DIY guides :D
http://www.dionza.blogspot.com cons, cosplays, events, fashion, kreativitet, loli, makeup, shopping, tøj, hverdag,
Brugeravatar
Dionza

Geografisk sted: Roskilde

Tilbage til Starlight Magazine