Starlight Magazine #03 + Ris&Ros

Starlight Magazine er et gratis, dansk online magasin hvis hovedfokus er lolita.

Starlight Magazine #03 + Ris&Ros

Indlægaf Sa-chan » 13. jun 2011, 11:53

Så er Starlight 03 online på nettet!

Billede

Bladet kan læses
Her
Husk endelig at kigge forbi "Ris & Ros" og giv dit input til hvad du synes om bladet!

Ris og ros til den nyeste udgave af Starlight!
Vi glæder os til at høre fra jer.
Brugeravatar
Sa-chan

Re: Starlight Magazine 03 - Ris&Ros

Indlægaf leechy » 13. jun 2011, 17:54

+
Rigtig rart med så mange flotte fotoserier!! Det er bare superlækkert! Jeg synes sagtens at hver serie kunne være 6-10 billeder lang <3
Jeg synes det er fedt at I har så mange forskellige personer som bidrager til bladet, og jeres Lokal/Global del er en super idé.

-
Jeg savner mere af en designmæssig rød tråd igennem bladet. Det virker en anelse hastet på steder, og grafikken, omend den er rigtig god nogle steder, halter en anelse andre steder (såsom picnic kurv, og øjenvippe delen, som har virkelig godt indhold, som sagtens kunne være super lokkende med noget lækker grafik) Og så må jeg indrømme at valg af skrifttyper til tider virker utroligt tilfældigt valgt.
Forsiden ser meget meget hastet ud, så det finder jeg ret ærgeligt, da I har haft den en uges tid (hvis jeg husker ret). Jeg tror ikke at det så meget har at gøre med folks engagement, for man kan mærke at bidragerne virkelig gerne vil det her blad. Jeg tror mere at der måske ikke er så klar en drejebog til bladet, en opgave som, sammen med konstant komunikation og information til alle "freelancerne" er redaktørens job.
Det er jo nok bare stadig "teething problems" men det er måske noget I burde diskutere ved et redaktionsmøde? Sætte jer og finde ud af hvor meget de forskellige freelancere skal lave (ie. er det kun indhold så som tekst og billeder, de skal aflevere til bladet, og skal I i såfald finde én til at lave layout til alle artiklerne. Skal freelancerne sætte hele siden/siderne op og sende dem til jer, og skal I i så fald lave et sæt regler/retningslinier til dem, eller skal det være en kombination af begge?).

Jeg beklager hvis jeg lyder enormt bedrevidende, det er ikke meningen hvis det er tilfældet, men jeg har bare arbejdet med den slags en del, og prøver at øse lidt erfaring efter jer ^_^
Brugeravatar
leechy

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf gwan » 13. jun 2011, 19:17

Jeg elsker bladet n .n Hver gang jeg læser et af dem får jeg lyst til at sidde og shoppe lolita, lave cernit-smykker, koordinere outfits osv. Global/lokal lolita er også en super fed idé! men savnede 3-i-en :C Det var nice at i havde lavet en konkurrence, og nu fik jeg selv endnu dårligere samvittighed over ikke at have deltaget. Shame on all of us!.

og til photoshootsne: ved MLFA's shoot er tøjets mærke ikke oplyst x'D Og så ville det også være lækkert at få oplyst fotografen (høhø) og lokationen : D de sidste shoots var smadderflotte, og jeg vil rigtig gerne vide hvem der tog billederne, og hvor de er fra n_n
living for our dreams.. searching for our purpose

Min hverdagsblog: http://www.emmagwan.blogspot.com
Min formspring: http://www.formspring.me/MyGwan
Min deviantart: http://www.Gwan-chan.deviantart.com
Brugeravatar
gwan

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Blackstorm » 13. jun 2011, 22:32

Jeg var rigtig glad for hele bladet faktisk. I er kommet helt vildt langt med både layout og indhold siden første blad - faktisk har i rykket jer med dimensioner!

Jeg var ikke så glad for forsiden. Da jeg kender én af jer har jeg en meget god fornemmelse om jeres potentiale. Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvorfor i alverden i har sådan en amatøragtig forside, når jeres layout, artikler og photoshoots er helt oppe på professionelt niveau. I har vel en hvid væg derhjemme? Sæt én af jeres modeller op foran væggen og lav en fantastisk forside. I kan eventuelt peppe den lidt op med photoshop (hvilket jeg ved mindst én af jer har!).

Jeg er rigtig glad for, at i viser mange forskellige stile og også viser de danske priser. Det er ikke mange blade som viser kodona, en generelt overset stil. Tror i hvert fald det var det jeres jæger i udgave 2 var XD

Fantastisk arbejde ^^
Billede
Brugeravatar
Blackstorm

Geografisk sted: Stevns, Sjælland.

Indlægaf Sa-chan » 13. jun 2011, 23:16

Blackstorm skrev:Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvorfor i alverden i har sådan en amatøragtig forside, når jeres layout, artikler og photoshoots er helt oppe på professionelt niveau.

Her vil jeg tillade mig at erklære mig meget meget uenig. du er velkommen til at lange ud efter layoutet, men jeg synes tegningen er fantastisk og der er en der har brugt mange timers arbejde på at lave den. Ris og ros er meget velkommen, men det gør ikke noget at have hovedet med i sin kritik :)
Brugeravatar
Sa-chan

Indlægaf evil_diva » 14. jun 2011, 12:22

Må indrømme at det nye blad virker.... ja layout mæssig, meget anderledes en de første to blade.
Kunne personligt bedst lide de første to udgaver med hvor vi havde hvem der skriver bladet og ect.
Og igen, jah fonten er igen lidt skæv i det, som Tenna så pænt siger, og jeg ved ikke helt hvad vi kan gøre for at samle folk noget mere, fordi det er tit at Kristine langer ud efter folk, fordi vi næsten aldrig kan få fat i dem, af den ene eller anden årsag. Så en ting blandet mangler er mere organisation :/
Men forsiden er virkelig skøn :D
Elsker tegnede forsider, jah billeder er også flotte, men elsker når der er tegnede værker med ^^

Og en side note til forsiden: Halløj for en smøre man får smidt i ansigtet?
Kunne det ikke have været formuleret LIDT mere høfligt end decideret at kalde den "amatøragtigt"?
Det skader ikke at formulere sine ord så det lyder for det første mere høfligt, men også mere som konstruktivt kritik end decideret kritik >__>
Brugeravatar
evil_diva

Geografisk sted: Aalborg SØ

Indlægaf Blackstorm » 15. jun 2011, 13:37

Sa-chan skrev:
Blackstorm skrev:Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvorfor i alverden i har sådan en amatøragtig forside, når jeres layout, artikler og photoshoots er helt oppe på professionelt niveau.

Her vil jeg tillade mig at erklære mig meget meget uenig. du er velkommen til at lange ud efter layoutet, men jeg synes tegningen er fantastisk og der er en der har brugt mange timers arbejde på at lave den. Ris og ros er meget velkommen, men det gør ikke noget at have hovedet med i sin kritik :)

Undskyld, det var ikke det jeg mente. Tegningen er skam super flot, men jeg forstår ikke hvorfor i vælger en tegning, når jeres photoshoots er så flotte. Det passer heller ikke ind, for i på intet tidspunkt vist tegninger i jeres magasin. Indtil videre har i kun haft fotografier, som også var helt fantastiske! Hvis i satte et foto ind ville det sende et meget bedre signal om hvad jeres blad egentlig inderholder og hvad man kan forvente :)
Billede
Brugeravatar
Blackstorm

Indlægaf Blackstorm » 15. jun 2011, 13:39

evil_diva skrev:Må indrømme at det nye blad virker.... ja layout mæssig, meget anderledes en de første to blade.
Kunne personligt bedst lide de første to udgaver med hvor vi havde hvem der skriver bladet og ect.
Og igen, jah fonten er igen lidt skæv i det, som Tenna så pænt siger, og jeg ved ikke helt hvad vi kan gøre for at samle folk noget mere, fordi det er tit at Kristine langer ud efter folk, fordi vi næsten aldrig kan få fat i dem, af den ene eller anden årsag. Så en ting blandet mangler er mere organisation :/
Men forsiden er virkelig skøn :D
Elsker tegnede forsider, jah billeder er også flotte, men elsker når der er tegnede værker med ^^

Og en side note til forsiden: Halløj for en smøre man får smidt i ansigtet?
Kunne det ikke have været formuleret LIDT mere høfligt end decideret at kalde den "amatøragtigt"?
Det skader ikke at formulere sine ord så det lyder for det første mere høfligt, men også mere som konstruktivt kritik end decideret kritik >__>

Jeg har jo givet kritik til forsiden, men du siger jo at du elsker når der er tegninger med. Forsiden ville være rigtig god hvis der også var tegninger inde i bladet, men det er da altså bare ik :/
Billede
Brugeravatar
Blackstorm

Indlægaf MLFA » 15. jun 2011, 22:28

Blackstorm skrev:
Sa-chan skrev:

Undskyld, det var ikke det jeg mente. Tegningen er skam super flot, men jeg forstår ikke hvorfor i vælger en tegning, når jeres photoshoots er så flotte. Det passer heller ikke ind, for i på intet tidspunkt vist tegninger i jeres magasin. Indtil videre har i kun haft fotografier, som også var helt fantastiske! Hvis i satte et foto ind ville det sende et meget bedre signal om hvad jeres blad egentlig inderholder og hvad man kan forvente :)

I de tidligere blade er der tegninger indeni bladet.
Brugeravatar
MLFA

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Blackstorm » 15. jun 2011, 23:12

MLFA skrev:
Blackstorm skrev:
Sa-chan skrev:

I de tidligere blade er der tegninger indeni bladet.

Undskyld mig min si-agtige hukommelse ...
Billede
Brugeravatar
Blackstorm

Næste

Tilbage til Starlight Magazine