Ebay-sælgeren: MOMO's fairytale world

Post anmeldelser af tøj fra fx mærker, Ebay sælgere, privatpersoner osv.

Ebay-sælgeren: MOMO's fairytale world

Indlægaf savage_lilly » 4. sep 2009, 15:40

Tænkte at det måske var tiltrængt med en anmeldelse for denne sælger, da de har mange super fine kjoler, men har fået meget dårligt omtale.

Fandt denne ebay sælger for noget tid siden da der var en der postede at link her på forummet. Forelskede mig med det samme i denne kjole: http://cgi.ebay.com/Vintage-gothic-loli ... 286.c0.m14
Men efter at have snuset lidt omkring på livejournal og google var det tydeligt, at sælgeren ikke havde fået de allerbedste anmeldelser (stjålne billeder, dårlige kopier og sådan). Der var dog også steder hvor at der stod at sælgeren havde forbedret sig og man bare skullle prøve at undgå kjolerne med alt for mange blonder.

Jeg skal måske sige nu, at kjolen er købt til en bestemt fotosession og jeg er ikke så bekymret mht. den udbredte tanke der er om at skinnende stof ikke passer ind i lolita. :3

Anyway, ville eje den kjole og havde ikke tålmodighed til at vente på at auktionen skulle blive færdig en uge senere, så kontaktede sælgeren for at få at vide hvad BIN prisen var og om det var muligt at købe kjolen med det samme. Sælgeren svarede hurtigt den næste dag og oprettede kjolen med en BIN pris i stedet for auktionen.

Mht. forsendelsen: Købte kjolen d. 11 august og sælgeren sagde at hun ville sende den 'snart'. Fik ikke på noget tidspunkt nogle yderligere informationer om den var sendt eller ej. Forsendelsen kostede 18 dollars hvilket måske er en smule dyrt, men retfærdiggjorde det over for mig selv ved at sige, at kjolen jo 'kun' kostede 60 dollars.
Der står at orderen vil blive afsendt inden for 5 dage og forsendelsen vil være mellem 10-14 dage undervejs. Har først i dag været ovre på posthuset og hentet den. Selvfølgelig er toldbehandlingen ikke med regnet i forsendelsestiden, men den kunne have været her før hvis sælgeren havde skrevet en værdi på pakken :/ Den ville have været her en uge før, hvis jeg ikke skulle have fremsendt faktura kopier til tolden. Det er jo selvfølgelig irriterende, især hvis man står og skal bruge sit tøj ASAP (det skulle jeg nu ikke, men stadig ;) ).

Kjolen var sendt i en plastik emballage og pakket ind i to plastik poser indeni. Altså ikke overdrevet beskyttet, men fair nok.

Her er lige at par billeder fra sælgerens side:
Billede Billede

Og her er et par som jeg har taget efter at have pakket den ud:
Billede Billede
Som I kan se består kjolen af to dele. Uden at betragte mig selv som nogen stof connoisseur, må jeg sige at satin stoffet føles rigtigt dejligt: tykt og blødt. Underskørtet er af tynd bomuld. Begge dele er flot syet. I det hele taget ligner kjolen præcis den på sælgerens billeder. Også farven, selvom den måske virker en lille smule mere rød på mine billeder - bare lyset ;)

Bestilte en str. large, da det udfra sælgerens standard mål var den str. jeg skulle have, men kan nu se, at jeg uden problemer ville kunne have passet en medium bedre. Den er lige stor nok under busten. Selv når jeg har spændt den helt ind i ryggen, sidder den stadig og poser lidt foran. Det kan måske skyldes lidt, at jeg ikke har strøget den endnu og den er lidt krøllet der. Men den lader altså til at være lidt stor i størrelsen, i hvert fald lige mht. talje/bust. Den sidder til gengæld super fint på skuldrene og i det hele taget ellers.

Og her lige et billede med kjolen på over en petti, som døede efter to minutter under kjolens vægt, hmmphf :/
Billede
Tænk ikke på skoene - det var bare dem der stod nærmest ;)

Alt i alt, mangler der lidt i kundeservice delen, men det færdig produkt, synes jeg er utroligt flot ^^
Det kan så diskuteres om kjolen er prisen værd når man medregner forsendelsen og tolden (257kr.), for så er prisen lige pludseligt mere end fordoblet. I det her tilfælde ville jeg have sagt 100 % ja, hvis kjolen havde passet perfekt. Er nu stadig rigtig glad for den :D
7/10
Brugeravatar
savage_lilly

Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Ebay-sælgeren: MOMO's fairytale world

Indlægaf trunkzy » 3. okt 2009, 14:34

Du ser mega sød ud i den :)

Ved du om du er villige til at sende den som gave? Forsendelse fra udlandet vil normalt altid koste ca20$, men tolden er ret irriterende når kjolen koster så lidt.
Brugeravatar
trunkzy

Geografisk sted: Köpenhamn!

Indlægaf Lovelylegs » 3. okt 2009, 16:45

har selv købt en kjole hos hende og den ligger der hjemme og venter. min veninde har også købt en hos hende og så vidt jeg kunen se på hendes var den rigtig fin selvom den var meget lang men det kunne hurtig fikses med en saks. ved endnu ikek hvordan min er men kan lægge billeder ind når ejg har haft den på
Brugeravatar
Lovelylegs

Geografisk sted: Århus

Indlægaf TheArchangel » 18. feb 2010, 23:01

Jeg har op til flere af hendes kjoler, selvom det kun er den ene som jeg købte hos hende. De andre købte jeg hos en privatperson i USA. Jeg er enig i, at hendes størrelser er store i det, da jeg havde købt en large hos hende, og den var temmelig stor til mig. Dem som jeg købte privat, er i medium og passer perfekt. Men generelt er jeg yderst tilfreds med kvaliteten af kjolen, selvom jeg også have lidt problemer, kundeservicemæssigt
Brugeravatar
TheArchangel

Geografisk sted: Århus

Tilbage til Anmeldelser