Valg af størrelse???

Post generelle ting om GL

Valg af størrelse???

Indlægaf Jezebel » 15. feb 2013, 12:17

Jeg er kommet lidt i en knibe, da jeg har vagt at købe et par kjoler hjem fra nettet.

Ifølge de generelle størrelsesguides ligger jeg midt i mellem 2 størrelser!

Så er der nogle med gode råd og eventuel lidt erfaring at dele ud af ?
Hvordan er kjolerne? Små eller storre i det?

Ifølge tabel skal man fx have et brystmål på 87-89 for at have small, og 93-95 for at have medium.... mit mål er 90....
Og for taljen skal man have 67-69 for small, og 73-75 for medium... mit mål er 70...
For hoften er det endnu mere besværligt da jeg har målet 89 - og 89-91 er faktisk en størrelse XS... Hvilket undrer mig, for det er nu ikke fordi jeg ikke har hofter?
Og så er jeg da også lige 175 høj hvilket i princippet er en størrelse L/XL....

Hjælp mig XD ! Tak .
Jezebel

Re: Valg af størrelse???

Indlægaf Manna » 17. feb 2013, 15:10

Jeg vil umiddelbart altid anbefale den størrelse der ligger nummeret over, når du køber ting på nettet. Så er du sikker på at det ikke er for småt/sidder og strammer, og i der er ikke den store forskel cm-mæssigt. De færreste lolitakjoler sidder til ved hoften, så det eneste du kan være opmærksom på er ved nederdele, om de vil kunne have problemer med at sidde til, eller om de vil "glide rundt". Du kan sagtens have hofter selv om de "passer" i en str. XS, det er min opfattelse at butikkers størrelser kan varierer rigtig meget, jeg skal have fat i en 46-48 hvis jeg køber skjorter hos H&M, men kun en 42-44 hvis jeg køber den hos vores lokale tøjbutik (dumme barm).
Når du har højden med dig kan det være ekstra relevant at tjekke længden på kjolen, nogle går meget op i at ens skørt ikke må gå over knæet, men desværre er der bare mange kjoler der bliver lidt kortere på høje mennesker. Jeg syntes du selv skal vurdere hvad du føler dig tilpas i, og bliver det et stort problem man du sy eller købe et underskørt, der er med til at give lidt ekstra længde, og fungerer som en sød/fin detalje :)
Det føles godt at græde til smuk musik <3
Brugeravatar
Manna

Geografisk sted: Kr. Eskilstrup

Tilbage til Generelt