Dansk reenactor-society?

Posts, der ikke hører hjemme andre steder

Dansk reenactor-society?

Indlægaf EstelleW » 11. dec 2012, 17:12

Hej folkens! :)

Jeg er meget interesseret i historie, og synes det ku være rigtig sjovt at blive medlem af en form for historisk reenactor society. Jeg kan godt lide at dresse op i historisk tøj og er meget interesseret i hverdagen på forskellige historiske tidspunkter. Reenactment der fokuserer på hverdagen og ikke forskellige slag etc. ville derfor være ideelt.
Mit spørgsmål er, om I ved om der er sådan et i DK? Jeg er primært interesseret i ting der fokuserer på tidsaldre fra før 1910.

Eksempel på sådan et society ku f.eks. være det amerikanske Regency Society.
Brugeravatar
EstelleW

Re: Dansk reenactor-society?

Indlægaf Pallas » 14. dec 2012, 08:52

uuuuhh, det kunne jeg også rigtig godt tænkte mig at vide.
Jeg elsker historisk mode og har også eksperimenteret med nogle forskellige dragter. Men et forum-society-ting, ville være fantastisk, så man kunne få noget erfaringsudveksling.

Estelle> Ren nysgerrighed. Har du nogle yndlings tidsperioder?
Personlig elsker jeg 1790'erne, tidlig empire, og alt mellem 1910 og 1930
Brugeravatar
Pallas

Re: Dansk reenactor-society?

Indlægaf EstelleW » 16. dec 2012, 16:00

Pallas- Jeg finder også 1790'erne virkelig interessante! :) Men også Versailles' historie inden da. Jeg har læst en biografi om Madame de Pompadour som inspirerede sådan en interesse. Desuden har jeg en interesse i Leonardo da Vinci som har inspireret en interesse i renæssancen, især den italienske. Ud over det er jeg glad for 1800'tallet, både det tidlige og det sene. Men også vikingetiden, middelalderen.. alt tilbage til Stenalderen, nærmest, haha!
Brugeravatar
EstelleW

Tilbage til Generelt