Præsenter dig selv

Posts, der ikke hører hjemme andre steder

Præsenter dig selv

Indlægaf Zarsu » 9. dec 2006, 22:29

Yay, forummets første rigtige post! 8D

Denne tråd er, som titlen nok selv siger, beregnet til at du kan præsentere dig selv for resten af forummets brugere.

Jeg vil selv lægge ud;
Jeg er en pige, der på nettet går under navnet Zarsu, men til dagligdag bare bliver kaldt Sascha.
Lige pt. er jeg 19 år gammel, men det ændrer sig i starten af februar. Jeg bor i Aalborg og går på HF, efter at have prøvet lidt forskellige skoler.

Igennem hele mit liv har jeg følt en stærk passion for Japan, eftersom min brødre introducerede mig for japansk tegnefilm(anime) og spil dengang jeg stadig knap nok kunne gå. Men min interesse for Japan begyndte først rigtig at gro da jeg var omkring 9-10 år og begyndte at få lommepenge som jeg kunne spendere som jeg lystede – for så kunne jeg pludselig købe nogle af alle de japanske ting jeg ellers tidligere måtte nøjes med at *host*downloade*host*.
Efter den tid har det bare gået rigtigt stærkt, og jeg tør slet ikke regne på hvor mange penge eller timer af mit liv jeg har brugt på Japan og japanske ting.
Jeg er påvirket så meget af Japan, at alle mine penge bliver brugt på japansk tøj (gyaru & loli), spil, manga, japansk musik, merchandise og alt muligt andet fra Japan XD

Puha, det var godt nok en lang post o.o
Men glæder mig til at læse noget mere om resten af forummets brugere ^^

~ Zarsu
Senest rettet af Zarsu 19. aug 2008, 16:52, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Zarsu
Site Admin

Geografisk sted: Aalborg, Danmark

Præsenter dig selv

Indlægaf Stelala » 9. dec 2006, 22:55

Mit navn er Stella, og jeg er moderator og medstifter af forummet her sammen med Zarsu. Kan vel godt skrive et par linjer om mig selv, for dem der ikke kender mig..

Er svensker, men har boet i danmark i omkring 10 år.. og så bliver jeg også 18 næste år. Har interesseret mig for japan og japansk pop-kultur i lang tid, specielt manga/animé og spil, samt det meste der hører med dér.
Får min tid til at gå med at arbejde, sove, samle doujinshi og manga, og sidst men ikke mindst at tage til conventions et par gange om året ^^
Har kendt til fænomenet GL/EGL længe, men er først blevet rigtig interesseret af det i år.

Jeg glæder mig til at lære jer alle at kende!
I has blog. Blog is liek.. shopping, reviews, my lief..
Brugeravatar
Stelala

Præsenter dig selv

Indlægaf candy » 10. dec 2006, 00:19

Jeg hedder Ida-Maria, men reagerer ligeså vel på Candy (hedder det overalt på nettet)!
Jeg er fra starten af 1990, 2 februar for at være præcis, er 161, lyseblå øjne og.... ok xD

Interesser:
Siden jeg var fire år, har jeg været ret betaget af anime, særligt Shoujo og Shoujo-ai genren! Det var dengang og er delvis stadig serier som; Candy Candy, Sailor Moon, Fancy Lala, Sandybell, Magical Emi, Utena, Wedding Peach osv... Dengang var det bare på fransk, tysk, svensk og ikke særlig forståeligt for en lille pige!
Der har dog været adskillige "ynlings serier" gennem tiden xD
Er grundet min anime-viden KÆMPE Japan-fan, elsker alt der har noget som helst at gøre med Japan: Manga, Doujinshi, Cosplay, anime, J-Rock, Liva Actions osv!

Derudover har min "stil" altid været en smule anderledes end min omgangkeds'... Vil dog sige jeg ikke skiller mig så meget ud længere, da en del af mine venner er GL-fans, hvilket jeg tydeligvis også er xD
Elsker det... Synes der er noget rigtig poetisk og smukt over det, og kunne stå i timevis og bare kigge på en japansk pige i ført en hvid kjole med blonder og andet udstyr, synes det er rigtig fedt, og der er også et eller andet roligt over det! Har selv en del nederdele, korsetter, slør og hvad der ellers hører til, har bare desværre, kun en enkelt jkole, som jeg til gengæld passer RIGTIG godt på <3

Jeg er så heldig at have en søster der "hjerter" samme interesse som jeg, og det gør at vi ikke blot kan dele alt vi køber, vi har også nogen at snakke med, når det gælder "Hobby-snak" i hverdagen! Det er enormt hyggeligt!
Ellers har jeg to ældre brødre som ikke bor hjemme længere og en mor og far som iøvrig er skilt! (bor hos moder ^.^)

Udover min store interesse for Japan, elsker jeg at tegne... Det er så dejligt nogen gange bare at sætte sig et eller andet roligt sted og bare tegne... Og sårn har jeg det ogs med poesi! Elsker at digte og rime... Og også synge.. hihi, xD

Ej, nu kom jeg til at skrive meget mere end det var meningen.. Gomen!

Men glæder mig i hvertfald til at lære nogen at kende ^____^

Hov.... Glemte at sige at jeg er ret stor fan af Yaoi-genren <33
Senest rettet af candy 1. jan 2007, 17:08, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
candy

Geografisk sted: in my own dream-world

Præsenter dig selv

Indlægaf yaoiholic » 10. dec 2006, 01:33

Hej, jeg hedder Sofie. Jeg har siden jeg var helt lille været meget fascineret af animé, jeg kan ikke huske meget af det jeg så, kun lidt fra Sailor Moon, jeg elskede den serie, men så den altid på svensk :S Og jeg har altid synes japanere var sjove og flotte (jeg havde en hemlig drøm om at være japaner da jeg var omkring 5, hvilket jeg stadig har men det er lidt anderledes nu)
Nå men jeg gjorde ikke så meget ved min interesse/fascination for Japan fordi jeg syntes det var lidt pinligt og fordi jeg ikke havde nogle penge (hvilke latterlige grunde). Nå men så begyndte jeg her for 1,5 år siden at læse manga i smug (hvor var min selvtilid dog lille), og så for næsten et år siden begyndte jeg at høre Gackt.. Gackt blev så til Miyavi som blev til An Cafe som blev til masser af j-music!!
Og det er så gået vildt stærkt og nu bruger jeg næsten alt min tid på Japan.

Angående j-fashion; jeg så engang da jeg var lille et billede af en pæn dame med en utrolig fin kjole på (har aldrig været vild med kjoler men denne slog virkelig benene væk under mig!), jeg ville så monster gerne se sådan ud.. Jeg har så senere fundet ud af at det var Mana der var den pæne "dame".. Min "normale" stil har næsten altid været sort..
yaoiholic

Præsenter dig selv

Indlægaf Stelala » 10. dec 2006, 02:16

kun lidt fra Sailor Moon, jeg elskede den serie, men så den altid på svensk :S

haha, me too 8D jeg kan så huske at jeg ikke brød mig særligt om serien, den var irriterende... kunne kun lide katten o__o
I has blog. Blog is liek.. shopping, reviews, my lief..
Brugeravatar
Stelala

Præsenter dig selv

Indlægaf akatsuki » 10. dec 2006, 13:34

Jamen hej xD

Jeg hedder Lise, og er 17 (okay, det lyder meget formeldt ^^;;)
Bah, hvad skal jeg skrive? o.O
Jeg har kun haft min japan-besættelse i lidt over et år, så ja, det er ikke ret lang tid.
Men alligevel har jeg da haft tid nok til at blive ret besat.
Meget af mit liv handler nu mest om japan-relaterede ting, som min omverden finder ret fustrende, og jeg bruger med garanti også for mange penge på det -.-;
Ja, hvad er der ellers at sige? 0.0
I don't have a heart
I can't feel pain
Just laugh, Just Laugh, Just Laugh
Please stop your tears now..
Brugeravatar
akatsuki

Præsenter dig selv

Indlægaf Zarsu » 10. dec 2006, 13:40

som min omverden finder ret fustrend

Dét kender jeg kun alt for godt ^^' Det er vist de færreste Japan-tilhængere, som ikke har fået smidt den-der "burde du ikke få en mere normal hobby?"-linie i hovedet -___-'
Brugeravatar
Zarsu
Site Admin

Geografisk sted: Aalborg, Danmark

Præsenter dig selv

Indlægaf mortificare » 10. dec 2006, 15:53

Hej 8D
navn: Andrea, men går som mortificare på nettet
alder: 20!
andet: er født svensker, men har boet i dk i 10-11 år, syede min første Loli kjole i år efter uppcon06 og har været meget betaget af EGL siden. Min anden passion er BJD's. Jeg er også på Resin Garden (Ball-Jointed-Doll forum) jeg ejer selv en bjd.
Ellers ser jeg selvføljelig anime og læser manga. Min musik smag går mest på japanske artister(være det j-rock, visual kei eller j-pop).
Senest rettet af mortificare 29. apr 2007, 14:41, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
mortificare

Geografisk sted: holbæk & lynge

Præsenter dig selv

Indlægaf AdminA » 10. dec 2006, 18:25

Astrid er navnet xD Men blever dog bare kaldt Riku o__o 14 år er jeg, men bliver 15 til februar^^
Som alle andre herinde, elsker jeg Japan xD Jeg blev først seriøst intereserret i det, da jeg var omkring de 8-9 år. Da begyndte jeg at se det på tysk tv hele tiden xD Siden da er min interesse vokset meget^^ Og i de seneste par år har den så bevæget sig over i alle de forskellige stile der er. Første gang jeg så en Lolita kjole blev jeg forelsket med det samme xD

Jeg går utrolig meget op i at tegne og sy tøj xD Det er det jeg bruger al min tid på, når ikke jeg arbejder eller går i skole.
Lige for tiden er jeg i gang med flere projekter, bl.a. at tegne en shounen-ai manga for A-chan xD Og så er jeg ved at sy et Classic Lolita outfit og en Sweet Lolita kjole til min konfirmation^^
AdminA

Præsenter dig selv

Indlægaf annad » 10. dec 2006, 19:18

Lige for tiden er jeg i gang med flere projekter, bl.a. at tegne en shounen-ai manga for A-chan xD

Du varmer mit hjerte ;___;
Brugeravatar
annad

Næste

Tilbage til Generelt