Ynglins band/sanger ?

Post om japansk musik

Ynglins band/sanger ?

Indlægaf ryuichi » 15. okt 2008, 19:06

Uhh oQo'¨
hvor er der bare nogle stykker jeg skla tage mig sammen til at tjekke ud xD
PAS PÅ! Salat hovede ninjaen fra Burger king is here =w=
Brugeravatar
ryuichi

Geografisk sted: Sjælland, Solrød Str.

Ynglins band/sanger ?

Indlægaf xxlishaxx » 11. nov 2008, 14:44

jeg kan også lige: The Gazette nu :3

synes Ruki sætter mange følelser i sangene og live....amazing OO
ynglings sang er Guren, Burial applicant(helst live XD) og filth in the beauty

-hehe jeg har bare de mindste beskrivelser til bands XD
xxlishaxx

Re: Ynglins band/sanger ?

Indlægaf Kojima-neesan » 20. apr 2009, 13:46

Mit fave band er helt klart også GazettE. Deres musik skaber næsten en helt ny genre... så specielt er det! God i love them :3

Ud over dem er der self også diverse andre bands inden for jrock som: Nightmare/naitomea, An Cafe, alice nine og Phantasmagoria osv... Alt lige fra det poppede rock til det der næsten er metal :b
Brugeravatar
Kojima-neesan

Indlægaf Nashi » 28. sep 2009, 11:11

Mit er HELT klart Dir en Grey. De var det første Japanske band jeg lærte at kende til.
Grunden til at jeg virkelig elsker dem, er at de har lavet så meget varieret musik, så der er til alle former for humører! De er unikke, skilder sig ud, og klart musikalske genier! Om man kan lide dem eller ej, så er de altså dygtige.. synes jeg selvf ^^
og Kyo's stemme er unik. det samme med hans lyrics. jeg er blevet hjulpet igennem mange tider med deres musik og hans lyric. De er geniale, ingen kan nogensinde måle sig med dem. <3

På andenpladsen kommer Renter en soi. De desværre gået fra hinanden, og det er rigtig nederen. ;__; ... Alt er unikt ved dem, Dir en Grey er kun lidt mere unikke. ^^
Deres musik er anderledes, og måden musikken og sangen er, er bare.. gorgues. <3

På tredjepladsen kommer UnsraW.. Mest fordi de gør mig i det fedeste humør, der er bare så gang i den : D .. eller hvis man er vred er det også ret godt ^^

På fjerdepladsen kommer Buck Tick. Jeg ærger mig over at der ikke er flere der kan lide dem, end der er. Satsushis stemme er så smuk, og det er generelt bare meget smuk musik. jeg kan ikke komme mig over hvor dejligt det lyder.
dancing slowly forever sick
Nashi

Geografisk sted: Vallensbæk

Indlægaf Shii » 30. sep 2009, 21:05

Må erklære mig helt enig med Nashi :)

Hos mig er det også Dir En grey, der ligger i toppen. Da jeg lidt "mistede" mit gamle yndlingsband (Marilyn Manson igennem mange år), da musikken slet slet ikke ramte det samme i mig mere og teksterne mistede betydning, havde jeg det lidt som en hvileløs sjæl; musik betyder så meget for mig, det hjælper mig med at udtrykke mine følelser, når jeg ikke selv kan, komme over de hårde tider, og forøge de gode tider - musik skal svinge i takt med de bølger, jeg har i min sjæl og mit sind, og gør den ikke det, så siger den mig intet.
Jeg opdagede så ved et tilfælde Dir En Grey men syntes først, at det var lidt spøjst men udemærket. Men deres musik og Kyos stemme bed sig jo alligevel fast, rigtig godt fast, og nu har jeg igen muligheden for bare at dykke ned i dybderne af skøn musik, der giver mig lov til at udforske og analysere dens mange lag, og tænder et eller andet inden i mig, jeg ikke kan sætte ord på.
Tror ikke jeg kan nævne EN yndlingssang, jeg har så mange ^^' Cage, Schwein No Isu, The Final, Dead Tree, Higeki Ha Mabuta Wo Oroshita Yasashiki Utsu, Kodou, Red Soil, Togoru...Oh stop me *__*

Et billede skal der til, selvom de fleste nu nok har hørt/set noget til dem:

Billede

http://www.direngrey.co.jp/
http://www.myspace.com/direngrey

----

Hvis jeg skal nævne en selvstændig sanger, jeg foretrækker, så må det blive Miyavi; tror helt sikkert, at det er hans stil, der gør det - den skinner så meget igennem hans musik...Og jeg forstår nogle gange slet ikke hans musik, men det er stadigvæk super fedt og fuldt af liv ^o^ Og så er han jo bare et energibundt uden lige :3

- Shii
Brugeravatar
Shii

Geografisk sted: Birkerød

Indlægaf Morbid » 30. sep 2009, 21:10

Har temmelig en del, men dem jeg lytter mest til for tiden er:

Gackt, Kaya, Moi Dix Mois, Versailles, Közi, Juka, GPKISM, Hora og MOSAIC.WAV

Hvorfor?

Fordi jeg syntes om deres musik og lyrics og så elsker jeg deres live-performances (dem af dem jeg nu har set) og har gjort indtryk på mig på en positiv måde
Morbid

Indlægaf Spooky » 30. sep 2009, 22:17

Mit yndlingsband lige nu er Acid Black Cherry. Hvis i kender Janne de Arc så er det forsangeren Yasus soloprojekt.
- Der er mange bands hvor jeg godt kan lide en eller to sange..men resten siger mig ikke noget.. MEEEEEEEN sådan er det ikke med Acid Black Cherry. Jeg kan lide alle sange af deres jeg har hørt ind til videre.
- Acid black cherry er et forholdsvist nyt band (fra 2007) og spiller sådan lidt .. blandet musik men mest rock.
Jeg stødte faktisk tilfældigt på dem på youtube ... så det var vel meget heldigt 8D
Billede
______________________________________________________________________________________________________
Mit andet yndlings band er Remioromen.. de har blandt andet lavet sange til (den skide sørgelige serie) One(1) litres of tears (Ichi rittoru no namida) ..
Billede
Brugeravatar
Spooky

Geografisk sted: Ringsted

Indlægaf tanatsu » 24. nov 2009, 22:00

hmm min tur
min er yasu fra jenna da arc
og versailles (hmm deres dragter)
men så er det Kat-tun, news, arashi .
og par flere
tanatsu

Indlægaf Betina♥ » 25. nov 2009, 07:15

Mit yndlingsband er KISS.
Nogle af grundene til det er, at alle i bandet synger, og de synger skide godt! også selvom de efterhånden har mange år på bagen.
De har eksisteret siden 1973, og laver stadig lige så godt musik som dengang.
Og så laver de bare nogle fangende tekster, man slet ikke kan lade være med at synge med på.
åhh<3
Billede
Brugeravatar
Betina♥

Geografisk sted: Hvidovre

Indlægaf Ivory » 25. nov 2009, 08:42

Jeg har to yndlingssangere.
Nr. 1 er Yui. Jeg elsker hendes tekster og hendes stemme. Den er helt speciel.
Link til pv: http://www.youtube.com/watch?v=4OHm98bkRZA

Nr. 2 er Amano Tsukiko. Hendes sange er featured i spillene Fatal Frame 2-4 og passer helt perfekt ind. Jeg har beundret hendes stemme siden 2007.
Links: http://www.youtube.com/watch?v=t28DUfNqTbU Chou, Fatal Frame 2
http://www.youtube.com/watch?v=EOI9Jq8NH9Q Koe, Fatal Frame 3
http://www.youtube.com/watch?v=RSQI04ZWMJI ZERO no Chouritsu (Just Call My Name), Fatal Frame 4

Har ikke rigtig noget yndlingsband, jeg hører meget forskelligt. Deriblandt the Gazette, Girugamesh, Arashi, Perfume og Meg & Dia.
Brugeravatar
Ivory

ForegåendeNæste

Tilbage til J-Music