I recommend

Post om japansk musik

I recommend

Indlægaf arisunain » 10. jun 2008, 16:55

Okay, bump for thread because of boredom ^^;

Men sagen er den at vi mangler sådan en tråd her 8D Syntes jeg lige.
Billede Song recommendations.

Jeg elsker personligt at få anbefalt musik - bare et par numre med nogle bestemte artister ^^~
Derfor kunne vi godt gøre det lidt o.o !

Det er jo i jrock/music-sessionen, men jeg tænkte at så længe det er alternativt musik, jpop, indie, kpop aka. ikke alt hvad der ligger på toplisterne herhjemme, så er det vel fint nok ?

Noget der tiltrækker mig er billeder, så et lille billede af bandet kunne være super duparh top nice *thumbs up* n_n (ikke at man skal høre dem på grund af udseendet, men det gør lige dét ekstra, at man ikke scroller forbi, videre, væk, over, ned derfra ü)

Det behøver ikke nødvendigvis at være kæmpe reviews, et helt photoshoot af billeder og kæmpe album-anbefalinger. Men bare et enkelt "de er fede pågrund af sådan og sådan.." og så navnene på et par tracks, så det er muligt at finde noget med dem.
Et par direct downloads er også appreciated n.n'

... Og please, lad være med alle at kun skrive Gazette, Alice Nine, Dir en Grey og Gackt . Please.

GO GO GO!
Brugeravatar
arisunain

Geografisk sted: Næstved

I recommend

Indlægaf Bou » 10. jun 2008, 17:18

ingen billeder, har ingen pt, men kan da godt anbefale lidt ^^

Nana Mizuki- Take a Shot, Eternal Blaze, Brave Phoenix. Fordi hun har en epic stemme, det er nogle rare melodiske sange, og hun er en plain ikke overpyntet japaner ^^

Riyu Kosaka- Love<3Shine, Candy<3, Honey Punch. Fordi hun har den sødeste stemme ever, fordi hun er lead singer i det overfede band B4U, og fordi hun er down to earth ^^

Antique Café- Bare fordi der er ingen der hører de gamle numre længere T_T
Brugeravatar
Bou

Geografisk sted: Copenhagen, Zealand, Denmark

I recommend

Indlægaf SAYA » 10. jun 2008, 17:50

Den er jeg med på!

NANO -
Billede

Hun er ikke endnu udgivet, men skaffet sig sine fans gennem YouTube, arbejder dog på en plade nu. Hun har en smuk, alsidig stemme og der er mening og melodi i hendes sange (som hun selv har produceret via keyboard og guitar).

Anbefales: MOMOIRO, Hourglass Story, ANATA NI TSUTAETAI, Yoake no RONDO og Horizon

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------

The Cure - IKKE JAPANSK.
Billede
(de er virkelig grimme, så I får kun et logo xD)

Fordi deres musik er sjovt, skævt og meget anderledes. Og fordi forsangeren ligner SANDMAN.

Anbefales: Why Can't I Be You, Friday I'm In Love, Mint Car & Lovecats

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------

Kra
Billede

- Fordi det er oshare-poprock, og forsangeren Keiyuu har en skøn stemme, der skiller sig ud. Det er glad, god musik!

Anbefales: EREKUTORON MEERUMAN, Setsugekka, Extra Kingdom, Artman & Irony

Det er mine umiddelbare anbefalinger ^__^
Senest rettet af SAYA 10. jun 2008, 18:07, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
SAYA

Geografisk sted: Århus

I recommend

Indlægaf piratkaptajn » 10. jun 2008, 17:55

(omg the cure is zhe luff <333)
Make some free love instead of expensive war
Brugeravatar
piratkaptajn

Geografisk sted: Danmark - østjylland

I recommend

Indlægaf Morbid » 10. jun 2008, 18:55

Billede
Shimamiya Eiko - Hvis man har set Higurashi no Naku Koro ni så kender man hende fra OP sangen af samme navn, kan også anbefale sangen Endless Loop og Ozone.

Billede
MOSAIC.WAV - moe-pop så det basker, kom i godt humør og få lyst til at danse parapara~ (^w^ Et oar af mine yndligs sange er; Akiba Pop The Future og Katamichi Catch Ball

Billede
redballoon - dejlig glad j-pop (^^ En veninde i USA fortalte mig om dem og sendte mig et par af deres numre og jeg faldt for dem med det samme, elsker forsangerens stemme (*-* Gin iro no Sora, Days og Mirai he er hvert fald værd at tjekke ud, i det hele taget elsker jeg al deres musik <3
Morbid

I recommend

Indlægaf Bou » 10. jun 2008, 19:03

Nice at du har MOSAIC.WAV med ^^;; Vil så også lige anbefale Love.Cheat, Setsujou! Hyakku Ryouran, og Saikyou OX Keikaku med dem ^^
Brugeravatar
Bou

Geografisk sted: Copenhagen, Zealand, Denmark

I recommend

Indlægaf AdminA » 10. jun 2008, 20:15

Nena

Billede

Fordi hun sparker røv så det batter! Jeg elsker personligt Nena, så jeg kan kun anbefale hende til alle.

GO LISTEN: Willst du mit mir geh'n, Mach die augen auf og 99 Luftballons

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

heidi.

Billede

Jeg kan selv lytte til dem i timevis uden at blive træt af dem. Yoshihiko har også bare sådan en lækker stemme <3

GO LISTEN: Utakata og Shinkuro

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Og så gad jeg ikk lige finde mere, for jeg er doven 8D
AdminA

I recommend

Indlægaf makiv » 11. jun 2008, 08:51

Emilie Autumn
Billede

Fordi hun har nogle fantastiske tekster og siger nogle geniale ting en gang i mellem, og så bliver man aldrig træt af det, fordi hun har lavet så meget forskelligt, der alligevel er det samme

(^_^) "Your'e so easy to read, but the book is boring me"~Emilie Autumn

Anbefaldes(!): Epilogue: What if, I know where you sleep, Dead is the new alive, og stort set alt hun ellers har lavet :P
Brugeravatar
makiv

Geografisk sted: Min behagelige stol :P

I recommend

Indlægaf Anna » 11. jun 2008, 08:55

exist † trace
Billede
Et skønt kvinde/pige-Visual Kei band. Jeg tror egentlig der er mange, der kender dem af navn, fordi der netop kun er piger med. Og og, læg mærke til at forsangeren, Jyou, har en fantastisk fed stemme!
Hør~ : Liquid og Kiba

og

CoЯe the Child
Billede
Uhm, det er så det band, som Yuuki og Shou fra UnsraW var i, før de lavede UnsraW. Jeg synes personligt at noget af deres musik er en smule larmende, men der er flere(mange!!) af numrene, som er helt vildt gode, til trods for larmen *___*
Hør~ : Kyuumin ~Oyasumi~ og 9banme no naka. (Kyuumin ~Oyasumi~ er kinda genindspillet på et af UnsraW's albums)
Brugeravatar
Anna

Geografisk sted: Lyngby.

I recommend

Indlægaf Haruka » 11. jun 2008, 09:31

Sho - De genindspillede også "Maria" og "Warai Oni" :b

Men ak, hvad kan jeg tilføje? Ah jo, tre stk:

Metis Gretel
Billede

Ak ja, et af de bands, der stadig holdt den gamle Visual Kei stil uden spor af Oshare. Lige indtil de disbandede for et par måneder siden .____.
Deres musik er gotisk og mørk, men på ingen måde som f.eks. Moi dix Mois. Jeg anbefaler http://youtube.com/watch?v=rBtKISZTM7A og http://youtube.com/watch?v=7kL3haS9z3E

Sel'm
Billede

Sel'm er svært at definere. De har en fænomenal sanger, og deres stil er lidt ligesom Rentrer en Soi's. Jeg blev virkelig bidt af dem på en tur til Berlin for noget tid siden, og nu hører jeg det fast :b
Der anbefales http://youtube.com/watch?v=HPHgVZ6y9-U og http://youtube.com/watch?v=QDkRxhx825U

Sylmeria
Billede

Et, tror jeg, up'n'coming band. Jeg opdagede dem i Cure Magazine, hvor ovenstående billede fangede min opmærksomhed. Jeg har hjemskaffet to af deres udgivelser, men der er ikke så pokkers meget, der bare ligger og flyder. Derfor må I nøjes med en liveoptagelse: http://youtube.com/watch?v=slUaYU6__KI
Brugeravatar
Haruka

Geografisk sted: København, Danmark

Næste

Tilbage til J-Music