Udgivelsesstop hos Carlsen

Post om anime og manga

Re: Udgivelsesstop hos Carlsen

Indlægaf LooneyLolita » 6. mar 2011, 20:54

Ej seriøst!? To af mine ynglings serier ;-;
..Køber dem dog heller ikke på dansk (eller svensk) Men på Engelsk. Men synes at andre skal ha lov til at læse de to fantasiske mangar!!
Brugeravatar
LooneyLolita

Geografisk sted: Malmø

Indlægaf Manna » 6. mar 2011, 22:00

Det kunne være fedt hvis man kunne bestille dem hjem, så de ikke kom ud i butikkerne. Men jeg kommer helt klart til at savne dem, og så må jeg vel overgive mig og købe dem alle sammen igen.. På engelsk.. Ihh, nu var jeg lige så glad for de danske, det gjorde det lidt lettere at forstå indviklede ting xD
Det føles godt at græde til smuk musik <3
Brugeravatar
Manna

Geografisk sted: Kr. Eskilstrup

Indlægaf mab » 7. mar 2011, 11:20

Jeg holdt op med at købe manga på dansk, da Mangismo lukkede ned, syntes at det blev for dyrt og udvalget for lille. Har dog alligevel altid tjekket manga-hjørnet i danske boghandlede og udvalget samt pladsen er virkelig skrumpet! De to udgivelsesstop her bekræfter vist bare tendensen...
Brugeravatar
mab

Indlægaf AdminA » 7. mar 2011, 12:09

Den danske fan-base er generelt ikke nogen der gider købe - har I ikke lagt mærke til alle dem der elsker forskellige og populære serier, men ikke vil spendere en eneste øre på det?
Rigtig mange vælger at downloade og læse på nettet, så det danske manga-salg er gået helt i bund. Det vil ikke undre mig hvis de helt stopper med at udkomme på et tidspunkt :( Jeg holdt selv om med at købe dansk manga, da ingen af serierne egentlig faldt i min smag, men også at priserne begyndte at stige. Og selvfølgelig stiger priserne når færre vil købe et produkt, for så bliver det jo sværere at få det hele til at løbe rundt.

Det er en skam, virkelig, for selvom hele Japan-fan-basen stiger og stiger i Danmark, så falder salget bare.
AdminA

Indlægaf piratkaptajn » 7. mar 2011, 20:25

sidst jeg købte en dansk manga (5 år siden vil jeg tro) kostede de like.. 20 kr. lol :D
og sidst jeg købte en anime her i Danmark (nok 3 år siden) kostede den like.. 50 kr. lol
nu koster lortet 2365324546247462343 kr.

jeg har længe syntes at manga og anime er for dyrt i Danmark.
Også i Faraos Cigar og fantasc, jeg er målløs over at de stadig prøver at sælge manga og anime :S
men jeg hører da også om nogle enkelte der går derind og køber anime, jeg forstår det bare ikke.
Eller, hvis man ikke kan læse engelske undertekster så er man jo nærmest nødt til det, men seriøst, anime film koster måske 30-50 kr. i fx. Bilka eller Stereo Studiet hvor de koster 100-200 kr. i faraos eller fantasc :S :S :S

nu køber jeg så mine serier (både bøger og dvd'er) så jeg har det stående herhjemme, men alt sammen fra billige steder på nettet, hvor det selvfølgelig er engelsk det hele :P
En lækker ny-udkommet manga kan man nemt findes til 80 kr. ink. porto på nettet.
Make some free love instead of expensive war
Brugeravatar
piratkaptajn

Geografisk sted: Danmark - østjylland

Indlægaf mab » 8. mar 2011, 14:39

Det kan slet ikke betale sig at købe Studio Ghibli-film i Faraos og Fantask. De koster omkring 220 kr, mens dem der har fået en dansk udgivelse nemt kan fås til 50 kr i almindelige dvd-butikker <_>
Brugeravatar
mab

Indlægaf AdminA » 8. mar 2011, 17:46

mab: Ja, og i Stereo Studio kan man få de engelske udgivelser til omkring 100-150,-! Jeg har aldrig brudt mig om Faraos priser, næsten alt de sælger er virkelig dyrt :(
AdminA

Indlægaf Full-Metal-Cupcake » 10. maj 2011, 18:21

Flere ting her:
1: Sjovt I siger at tallet af mangafans er faldet, eftersom jeg synes det er steget gevaldigt!!! Og det siger mine venner også og min mangategne lære!!! Mangategne klassen var på 15-20 elever!!!
2: I siger også at folk ikke gider at købe manga, men da jeg samlede på Fruits Basket (Indtil Carlsen stoppede med at udgive den) Var de hele tiden udsolgt! Jeg endte med at skulle forud bestille dem... :mrgreen:
3:Jeg læser kun manga og ser anime på nettet pågrund af priserne... Folk ville helt klart købe mere manga hvis priserne faldt! Og jeg tror ikke kun mangafans ville, eftersom jeg lærte manga af kende af en venninde, som fortalte mig det pågrund at jeg i det hele taget kunne lide tegneserier. Og jeg tror nu også jeg havde lært manga at kende selvom jeg aldrig havde mødt min venninde (Men så stod den bare på - en mangavenninde hvilket jeg synes ville være ærgeligt :( )
Full-Metal-Cupcake

Indlægaf Ginger » 21. jul 2012, 18:15

Jeg syntes det er frygtelig tridst, særligt med Fruits basket (men også Metal alkymist) jeg låner mest bøgerne på bibliotekket, men engang imellem køber jeg gerne et nr. (til at have noget at læse i, særligt til vendtetider) Og de serier jeg har på engelsk er mest nogle der ikke er på dansk.
Brugeravatar
Ginger

Geografisk sted: Randers

Foregående

Tilbage til Anime/Manga