manga/anime kultur i DK(negativ)

Post om anime og manga

Re: manga/anime kultur i DK(negativ)

Indlægaf Deadie » 2. apr 2010, 02:34

Altså kan godt følge dig i det med at folk råber diverse ord og ser yaoi fordi det hører med til det for dem. Altså personligt tror jeg de fleste 'starter' sådan op d:! Altså tror ikke at hvis man bliver ved med at gå til cons osv i 5 år at man efter 5 år stadig råber "kawaiiii" og "årrrrrh yaoooooooi - yay!". Tror også de fleste personerne gerne vil have den bedste 'indgang' til manga/anime verden. Og alle folk kender den manga (fx naruto) og ordene (fx kawai). Tror ikke det ville være så fedt at være til sin første con ever og have set én anime som er røv ukendt og de andre fabler om naruto og yaoi. Og ærgeligt talt (ikke ment til nogle specielle), men hvis jeg skal være helt ærligt tror jeg ikke så mange piger og drenge holder af at se yaoi - tror nogle folk spiller skuespil fra galleriet d;! - min mening :D - sorry hvis der er stavefejl eller nogle af tingene ikke har dens største sammenhæng men er lidt træt (;
Et brød er skyld i at pap idag ikke er spiseligt.
Deadie

Geografisk sted: Jeg sælger mangaer et sted nær dig :D = ikast XD

Indlægaf Aviaja » 2. apr 2010, 18:24

Jeg er under 16, jeg er 15 - og jeg elsker yaoi og havde et "free hugs"skilt til J-pop xD
Jeg er glad for manga og anime, og det har jeg været i 3 år, hvis man ser bort fra, at jeg har set pokémon sidden jeg var lille, og stadig gør det.
Det eneste manga jeg har er danskt, for det fortrækker jeg frem for udenlandskt - jeg har kun 44 mangaer da jeg også låner en del.

Jeg bruger rigtig meget tid på at læse om japanske stilarter, tøj, toturials, og jeg høre japansk musik.
Det kan da godt være jeg lyder som en rigtig taber indenfor japansk kultur, men selvom jeg ikke har intreseret mig for det i 10 år, har en million udenlandske mangaer osv, så er jeg rigtig glad for den japanske kultur, og den betyder også meget for mig :3
One, two, buckle my shoe.
Three, four, shut the door.
Five, six, pick up sticks.
Seven, eight, lay them straight...
Brugeravatar
Aviaja

Indlægaf gurashiera » 3. apr 2010, 01:01

Kan godt følge dig i meget af det du skriver... Men tror bare at man må finde de mennesker som man kan slappe mere af sammen med så. :)
Brugeravatar
gurashiera

Geografisk sted: København

Indlægaf JAPANOISE » 3. apr 2010, 09:44

Jeg synes du er waaaaaay to genereliserende. "Alle." Helt ærligt, jeg har aldrig i mit liv sagt Kawaii og jeg kender mange der ikke har, men stadig læser manga og/eller ser anime. Der er selvfølgelig nogle tumper der ødelægger det hele, men det skal man ikke lade sig gå på af ^^'
Brugeravatar
JAPANOISE

Geografisk sted: Vangede.

Indlægaf saku » 13. mar 2011, 17:17

hmm-
okay i don't get a shit.
sorry for sprogbruget, men hvad er der i vejen med bare a poste omkring at være træt af noget,
jeg ved selvf ikke helt om jeg kan sætte mig ind i det da jeg ikke bruger mit liv på andet end at fremstille kunai, tanto's se naruto om og om igen, (samt gymnasiet)
men jeg mener hvis man er træt af at folk benægter deres danske, og at vi bruger al for mange japanske ord, så skal man da ha lov til det - right.

emh sorry guys, im totally late out.
saku

Indlægaf walddorf » 13. mar 2011, 17:52

okai.. nu har jeg kun lige skimtelæst det meste.. da det er nogle lange post i kommer med <3 ... men well... har overhoved ikke været ude for, at være udenfor ved ikke lige at være med på moden (eller hvad man nu siger)...og med det mener jeg.. at jeg aldrig har haft venner/bekendte der har set ned på mig, bare fordi jeg ikke kan li naruto, bleach and so on.. og ikke syntes at yaoi er det dejligste i verden... ...

i og for sig er jeg ikke enig i det du siger.. ._. syntes det er mega generaliserende, men har heller ikke lyst til at smide en hel masse lort i hovedet på dig... da jeg ikke kender dig og ikke lige ved hvad der på en eller anden måde har gjort at du ser så negativt på denne kultur.. men hver har jo sine meninger.. ^^'

MEN.. det der med at stræbe efter at blive japaner... aaah... tror jeg ikke helt passer... tror mere det har noget med at gøre at man finder den japanske kultur inspirerende/smuk/flot/bedårende/*indsæt et pænt tillægsord*.. you name it.. ... ligesom folk der hører rap og går i gangster tøj ((dårligt eks. ino))... det jo ikke fordi de muligvis ikke kan li den danske kultur eller vil væk fra dk.. de finder bare rap-kulturen spændende.. ? ...

okai ved ikke helt hvor jeg vil hen med det her... men.. håber det jeg har skrevet bare giver lidt mening.. ((at skrive det første der falder en ind... = win ))
Brugeravatar
walddorf

Geografisk sted: Falster

Indlægaf Kami » 13. mar 2011, 20:46

fyi guys.. den her tråd er to år gammel.
måske har OP ændret mening over årene?
Billede
-| Everyday Blog|-| Cosplay Blog |-[/swag]
Brugeravatar
Kami

Geografisk sted: Hillerød [NS]

Indlægaf walddorf » 13. mar 2011, 20:47

Kami skrev:fyi guys.. den her tråd er to år gammel.
måske har OP ændret mening over årene?

haha lol så overhoved ikke den var så gammel XD.. fail.. jaja.. ser man det :D
Brugeravatar
walddorf

Geografisk sted: Falster

Foregående

Tilbage til Anime/Manga