Mit første cosplay

Post alt om cosplay

Mit første cosplay

Indlægaf Miss_Chili » 1. feb 2012, 20:54

Hej med jer :D

Jeg skal til SVS con tulle rundt i mit første cosplay.
Jeg vil lave harley quinn indspiret af den harley quinn der var med i Batman live som jeg var inde og se.

Billede

Billede

Dog vil jeg gerne lave hende sort/rød i stedet for blå/rød og give hende mit eget præ.
Jeg vil gerne lave hendes nederdel lidt længere og samt nok have lidt ærmer i hendes øverste del da jeg hader mine overarme.
Jeg er jo også en stor pige og derfor skal kostumet tilpasses mig..

tænker også på at lave hendes hår anderledes. Men lidt alla det her måske

Billede

Billede

Billede

Skal også have lavet hammeren, den er loove. Men aner ikke hvordan, hihi.
Men mon ikke google og min omgangs kreds er min ven, dog vil jeg gerne have nogle tips om om der er nogle generelle regler omkring hvad man må have med til cons osv..

Jeg er så newbie. så råd modtages gerne til det hele. :)
Kan godt mærke at jeg synes det er lidt svært at overskue det der med at skal lave et helt cosplay for første gang ;)
Men i må gerne sige hvad i synes om ideen..?
Brugeravatar
Miss_Chili

Re: Mit første cosplay

Indlægaf Manna » 2. feb 2012, 16:10

Min første tanke til hammeren er at du muligvis kan bruge en af de mindre fastelavnstønder der er i butikkerne nu her. Men husk at tjekke reglerne for våben ol. så du ikke risikerer at du ikke må have den med ind ^^ Hvis en rigtig tønde bliver for tung, så køb en af pap og pimp den med noget maling, og slut evt. af med et lag lak, der giver lidt shine og laver et beskyttende lag ^^
Det føles godt at græde til smuk musik <3
Brugeravatar
Manna

Geografisk sted: Kr. Eskilstrup

Indlægaf Ophelia » 2. feb 2012, 18:54

Jeg ville ikke ændre farverne på hendes dragt eller stylingen af hendes hår og stadig kalde det et cosplay af hende/den version af hende. Jeg ved godt det lyder lidt barsk, men det skriger altid så meget i øjnene, hvis folk vælger at lave 'deres egen version' og det kan nemt se rodet ud og lidt ... løst sammensat.

Jeg tror derimod godt du kan slippe afsted med at gøre nederdelen et par centimeter længere, for det er nok de færreste, der sidder og sammenligner længder (også fordi du sikkert har en anden kropstype end lige den pige, der har kostumet på der), men farveændring og noget så drastisk som at ændre hele håret, er noget folk lægger mærke til.

Selvfølgelig skal du gøre helt præcist som du vil og som du føler for, jeg giver bare min mening og du skal ikke lytte til mig, medmindre du er bare 60% enig og kan se noget af den pointe jeg laver.

Men er der ikke mange Haley Quinn outfits som er rød/sort som evt. er mere noget af det du søger? Umiddelbart ville jeg sige at det var det nemmeste, hvis du alligevel ikke er 100% tilfreds med det outfit hun har på fra Batman Live (please excuse my horribleness, jeg er slet ikke indenfor den præcise fandom)

Also: Please don't hate me.
Brugeravatar
Ophelia

Geografisk sted: Jeg er blevet væk?

Indlægaf evil_diva » 2. feb 2012, 19:01

Ophelia skrev:Jeg ville ikke ændre farverne på hendes dragt eller stylingen af hendes hår og stadig kalde det et cosplay af hende/den version af hende. Jeg ved godt det lyder lidt barsk, men det skriger altid så meget i øjnene, hvis folk vælger at lave 'deres egen version' og det kan nemt se rodet ud og lidt ... løst sammensat.

Jeg tror derimod godt du kan slippe afsted med at gøre nederdelen et par centimeter længere, for det er nok de færreste, der sidder og sammenligner længder (også fordi du sikkert har en anden kropstype end lige den pige, der har kostumet på der), men farveændring og noget så drastisk som at ændre hele håret, er noget folk lægger mærke til.

Selvfølgelig skal du gøre helt præcist som du vil og som du føler for, jeg giver bare min mening og du skal ikke lytte til mig, medmindre du er bare 60% enig og kan se noget af den pointe jeg laver.

Men er der ikke mange Haley Quinn outfits som er rød/sort som evt. er mere noget af det du søger? Umiddelbart ville jeg sige at det var det nemmeste, hvis du alligevel ikke er 100% tilfreds med det outfit hun har på fra Batman Live (please excuse my horribleness, jeg er slet ikke indenfor den præcise fandom)

Also: Please don't hate me.

Det eneste der som sådan rigtig er som er rød/sort er hendes Originale design.
Og jeg syntes det er synd de har gjort dem blå/rød, fordi jeg syntes ikke de hverken ligner eller minder om Harley *suk*
Men her er hun i hendes originale og mest kendte design:
Billede

vil du gerne have et mere moderne look out på hende, så kan du tage hendes design fra Arkham City, som er mere ala Harley, men stadig ikke helt (efter min mening)
Billede

MEN igen dette er forslag som jeg bare kommer med, og du behøves ikke følge dem, i sidste ende er det dit valg med hvad du vil gå efter :)
Brugeravatar
evil_diva

Geografisk sted: Aalborg SØ

Indlægaf Miss_Chili » 2. feb 2012, 19:23

tak for jeres feedback - det er mest fordi jeg havde meget svært ved at finde en blå rød paryk og fordi jeg er vild med tøjet fra batman live som giver mig mulighed som oversize pige at skjule mig lidt i nederdel osv. til forhold til hendes originale design som jo er en rimelig tæt siddende dragt. Synes det er lidt svært - men har jo heller ikke lige prøvet det før.. har kun lavet originale kostymer til live rollespil xD
Brugeravatar
Miss_Chili

Indlægaf Ophelia » 3. feb 2012, 08:16

Hvis det er parykken, du er meget 'bange' for, kan du evt. (efter hvad jeg kan se udfra dine billeder) bruge den her tutorial http://egl.livejournal.com/16348728.html

Til at lave en split wig og så style den bagefter i de fletninger hun har ;)
Brugeravatar
Ophelia

Geografisk sted: Jeg er blevet væk?

Indlægaf Miss_Chili » 3. feb 2012, 10:33

Ahh tak. Men nu overvejer jeg så giga at cosplaye Quinn of hearts fra den orginale Alex i eventyr land da jeg ville føle mig bedre tilpas i det.
Brugeravatar
Miss_Chili

Tilbage til Cosplay