Paryk plejning -betaler gerne xD

Post alt om cosplay

Paryk plejning -betaler gerne xD

Indlægaf Cherrylips » 25. jan 2012, 19:07

Hej er der nogen i København der har mulighed for at pleje mine parykker lidt?? De er i vildt dårlig tilstand og jeg kan bare IKKE gøre dem bedre...det bliver hele tiden værre.....jeg skal sælge den ene paryk, og jeg vil ikke sælge den i så dårlig tilstand og den anden skal jeg bruge til genki..

I må gerne gøre det gratis xD

Men jeg betaler gerne for det...

Maxpris:50kr xD
Senest rettet af Cherrylips 25. jan 2012, 19:46, rettet i alt 1 gang.
Cherrylips

Re: Paryk plejning -betaler gerne xD

Indlægaf Manna » 25. jan 2012, 19:40

Mener du ikke max pris i stedet for mindstepris? ^^
Det føles godt at græde til smuk musik <3
Brugeravatar
Manna

Geografisk sted: Kr. Eskilstrup

Indlægaf Cherrylips » 25. jan 2012, 19:46

Manna skrev:Mener du ikke max pris i stedet for mindstepris? ^^

vent jo... -.-'' (faail)
Cherrylips

Indlægaf Kami » 25. jan 2012, 20:05

Hvad har du selv gjort for dem? og hvilken type er det?

Det du mindst kan gøre er at bruge/skaffe en parykkam/børste, disse er nemme at skaffe på eBay, til meget små priser. Hvis man bruger almindelig kam/børste på en syntetisk paryk vil den strække fibrene i i parykken, og det kan ikke tages tilbage.
Hvis parykkerne er roddet sammen, så er en parykkam stadig the way to go, ellers så skaf noget til at rede det nemmere fra hinanden, parykbalsam findes, men jeg ved andre også har brugt hestebalsam.

Har du brugt produkt i parykkerne, så husk at vaske dem, brug HØJST lunken vand og en sæbe, helst uden perfume eller andre "godt-gørende" midler.
Føn-tør dem KUN hvis de er heat-resistant (ikke på fuld blæs), ellers lad dem hænge til tørre.
Billede
-| Everyday Blog|-| Cosplay Blog |-[/swag]
Brugeravatar
Kami

Geografisk sted: Hillerød [NS]

Indlægaf Cherrylips » 26. jan 2012, 09:49

Kami skrev:Hvad har du selv gjort for dem? og hvilken type er det?

Det du mindst kan gøre er at bruge/skaffe en parykkam/børste, disse er nemme at skaffe på eBay, til meget små priser. Hvis man bruger almindelig kam/børste på en syntetisk paryk vil den strække fibrene i i parykken, og det kan ikke tages tilbage.
Hvis parykkerne er roddet sammen, så er en parykkam stadig the way to go, ellers så skaf noget til at rede det nemmere fra hinanden, parykbalsam findes, men jeg ved andre også har brugt hestebalsam.

Har du brugt produkt i parykkerne, så husk at vaske dem, brug HØJST lunken vand og en sæbe, helst uden perfume eller andre "godt-gørende" midler.
Føn-tør dem KUN hvis de er heat-resistant (ikke på fuld blæs), ellers lad dem hænge til tørre.

Hmmm hvad type det er....det er "plastic" hvis det giver mening... Jeg har prøvet alt det du har skrevet jeg kan ikke komme på mere...problemet er jeg giver for hurtigt op, og jeg tror at det med parykker tager tid -.- xD
Cherrylips

Indlægaf Kami » 26. jan 2012, 10:43

Tobi - Alle parykker er plastic, medmindre du er villig til at betale 800,- for Remy :P
Jeg mener om det er almindelig syntetiske fibre, kanakalon plastic eller heat-resistant (de tre mest typiske).

Men hvis du synes du har prøvet alle de ting jeg har nævnt, så er tiden nok til at købe en ny paryk. Parykker slides, ligesom almindeligt hår, på et tidspunkt, så kan de bare ikke redes, medmindre du er klar på at bruge saks.
Billede
-| Everyday Blog|-| Cosplay Blog |-[/swag]
Brugeravatar
Kami

Geografisk sted: Hillerød [NS]

Tilbage til Cosplay