Japansk gyaru hår - hvordan gør de det?

Post om Gal/Gyaru hår og makeup

Japansk gyaru hår - hvordan gør de det?

Indlægaf evig » 22. nov 2011, 03:09

Jeg har længe tænkt over dette mysterium. Hvordan får japanske piger (specielt gyarus) sit hår til at være så perfekt voluminøst og krøllet? Er det hair extensions? Krøller de håret hver morgen med et krøllejern, sover de med curlere, eller har de simpelthen parykker på? HVAD gør de for at få det der vildt imponerende hår som de går rundt med? Jeg er ikke så meget inde i det med gyaru, så jeg tænkte at der måske er nogle af jer som sidder med insider-viden!

Billede

(Det første billede er måske ikke helt 100% relevant, men der er altså et eller andet fascinerende ved folk som arbejder i Liz Lisa!)

Billede

Billede

Billede

Jeg håber der er nogen der kender teknikkerne og vil dele dem med mig, for det er virkelig fascinerende at de kan fikse så flot hår.
Brugeravatar
evig

Re: Japansk gyaru hår - hvordan gør de det?

Indlægaf fuu~star » 22. nov 2011, 10:06

hmm altsår de fleste gyarus bruger clip in extensions
normalt har de medium langt hår også bruger de normale extensions eller clip in og half wigs
før i tiden var der mange flere der brugte deres eget hår
men vi må jo alle indrømme at det er meget nemmere bare lige at tage en wig på
jeg ved at rigtig mange gyarus køber deres wxtensions hos http://www.prisila.jp
Brugeravatar
fuu~star

Geografisk sted: hørsholm

Indlægaf SAYA » 22. nov 2011, 10:17

Det lange hår er oftest extensions, i løbet af vinterhalvåret får full-time gyarus (modeller etc) gerne sat permanente extensions i.

Krøllerne opnås ved både store krøllejern (32 cm) og curlere, der sættes i det øverste af håret for at få de store, bløde krøller. Half-wigs, altså parykker, hvor det forreste del af håret mangler, er også populære til specielt at skabe det hår der er i det midterste af de nederste billeder :) Ellers kan man bruge bump-it's, som er små stykker plastik der sættes i håret for at løfte det op.
Og så en masse, masse hårlak og evt en smule blød voks :)
Man kan finde en masse tutorials i blade, hvor de gennemgår hvordan man kan sætte selv de vilde frisurer :) Men frisører i Japan laver "hairset", dvs du kan gå til frisøren og få sat hår. Så det er folk, der er uddannede frisører, som sætter hår på mange af modellerne og også generelt gyarus i bybilledet. Det koster ikke altid ret meget at få sat hår :)

Håber det hjalp!
Brugeravatar
SAYA

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Yuna » 23. nov 2011, 21:37

Langt de fleste gals har hairextensions i håret, de bliver flettet ind i totter (en metode jeg stadig eftersøger i DK), de får som regel sat 50-100 totter i. De giver både fylde og længde, er super lette at sætte og holde, da man ikke skal tage så meget hensyn til at man har hår sat i. Det er næsten lige så billigt at få sat hår på 'permanent' som det er at købe clip-ins, så det er selvfølgeligt mere populært i Japan. Ellers er der osse et stort udvalg af wig/half-wigs, samt krølle-/flad-/bølge-jern i alle afskygninger og prisklasser. Til sidst kan du sætte dit hår op til at kunne krølle i løbet af natten, hvilket kun virker hvis du har dit eget hået eller 'permanente' extenions : D

Ellers så skal man faktisk bare tourpére sit hår rigtig godt ved rødderne og komme hårlak/voks/hvad du ellers vil bruge for at få det hele til at holde!

Håber det hjalp!
Blog: Sky High Heels

Formspring: Yuna1699
Brugeravatar
Yuna

Geografisk sted: Aalborg

Tilbage til Hår & Makeup