"you do diis, then do diiis" (Manba/mamba Toturial)

Post om Gal/Gyaru hår og makeup

"you do diis, then do diiis" (Manba/mamba Toturial)

Indlægaf Mousykins » 11. mar 2010, 21:36

Haruuuuu Peeps!

Så spammer jeg igen D: I'm Sowwy!
- Men i kan jo altid lade være med at kigge XD

I mit forsøg på at opnå Ganguro endte jeg med at opnå Manba/Mamba istedet!

Der var ros for min blending på kinderne, så jeg blev opsat på at lave en toturial, Så jeg vil gøre mit bedste ^__^ !

"screenshot" linkene er billeder af hele mit ansigt efter det overstående step! :3

FIRST!; The Tools!
Billede
Fra venstre; Sort og Hvid Creme makeup, Øjnbryns Blyant, Rimmel London Bronze powder, Rimmel London Hvid og Sort øjnskygge (Rene farver), Læbepomade, Hvid Eyeliner, Pensler til creme makeuppen, 2 x Fake Eyelashes- to typer, Kanebo Kate Eyeliner (<3), Vippelim(!!!!) og Mascara.

Billede
Håret væk, makeuprester væk.
LET'S GO!

Billede
1. Pudder, Et effektivt lag, men ikke makaber så man virker total kunstig bagefter, det skal virke som en "naturlig" tan.
(OBS; HUSK HALSEN!)

"screenshot"

Billede
2. Læbepomade, Ville have gjort det først D: Men jo før jo bedere, det giver læberne en pænere overflade :3

Billede
Billede
3. Hvid Creme makeup - Tag lidt på håndryggen, det er en god og naturlig flade når man skal igang med at blende!. Den hvide Øjnform markeres. Jeg valgte at male lidt op over øjnbrynene så jeg kan dramatisere senere :3

"screenshot"

Billede
Billede
Billede
4. BLENDING! - Jeg brugte en blød pensel da det for det første er mest behageligt, men de fine hår fordelere farven mere jævnt!. Man tager in god klat på penslen og placere det i øjnkrogen. Derefter trækker man farven ud, længde for længde så det er tykkest ved øjet, mellem ca. 1 cm under, og fader ud derfra!
(OBS; ikke for tæt på øjet! Ansigts maling er ikke makeup og kan irritere øjet! Ret til med eyeliner senere!)

"screenshot"

Billede
5. Hvid Øjnskygge - Til at give en fin finess på det fadede område :3

Billede
6. Så er det næsen! - Det er lige ud af landevejen, stop omkring mellem øjnene og begynd at lave en "vifte-form" og fade malingen ud som ved øjnene/kinderne.
BONUS PIC!

7. Tilføj Hvid øjnskygge hvor det hvide fader mellem øjnbrynene.

Billede
Billede
8. Tid til det Sorte! - Her kan du bruge hvilket somhelst underlag da farven skal være kraftig hele vejen igennem! Jeg vil ikke dirigere en speciel form på det sorte da det bare skal passe til -DIT- øje! - Maker og mal op både over og under øjet. Efterlad lidt ekstra mellemrum mellem det sorte under øjet og dit, well, øje. (Hvorfor? Se step 11)
(OBS; ikke for tæt på øjet! Ansigts maling er ikke makeup og kan irritere øjet! Ret til med eyeliner senere!)

"screenshot"

9. Supplér med sort øjnskygge på de sort malede områder for at få en mere matt overflade - det mindsker reflektering af lys ved bla. Billeder.

Billede
Billede
10. De malede øjnvipper. Her er en Kaligrafi-eyeliner GULD værd! Andre eyeliners kan også bruges. Tilføj så mange du orker, Jeg var doven XD - Samtidigt kan du rette mangler tæt ved øjet ved det sorte!

Billede

Billede
11. Hvid Eyeliner - Til det "tomme rum" Mellem det sorte under øjet og øjet. Dette bliver hyppigt brugt til at skabe illusionen om et større øje :3

"screenshot"

Billede
12. Øjnbryn - Personligt synes jeg dramatiske øjnbryn passer sig godt til hele makeuppen, så jeg følger ikke mine egne bryn ret længe, men følger det hvide meget af vejen! (Se screenshot for result; )

"screenshot"

Billede
13. Tilføj hvid makeup til læberne (Creme makeup, Hvid ejeliner, Hvid læbestift - hvad du har det bedst med!)

14. Tag Mascara på, KUN DE ØVERSTE VIPPER! XD

Billede
Billede
Billede
15. Doublet Lashes - Tid til mere drama-lama! Jeg har to sæt øjnvipper, det første par sætter jeg hvor man normalt sætter dem, langs med sine egne vipper. Det næste hold sættes hvor øjnlåget "bøjer". Det giver volume og de bagerste vipper er nemmere at se trods den soret baggrund, fordi de sidder højere oppe! (Fedeste tip ever given to me!)

Billede
Så er det ellers på med Parykken hvis det er det man lyster, og så bare slå sig løs!

God fornøjelse!

OBS!OBS!OBS!
Vil gerne Fraråde den ansigts-makeup jeg benytter under toturialen! Jeg er alt andet end allergiker, men alligevel begyndte min hud at brænde og føles som om, jeg havde kradset på den med en stål-børste!
Så hvis i ønsker at bruge ansigtsmaling, så sørg for at skaffe et fornuftigt mærke!
Betal hellere lidt ekstra for noget din hud kan tåle i længden!!
Billede
Brugeravatar
Mousykins

Geografisk sted: Hobro, Denmark

Re: "you do diis, then do diiis" (Manba/mamba Toturial)

Indlægaf Zarsu » 12. mar 2010, 11:31

Guiden er både spændende og sjov at se. Når du kun har "malet" det hvide og sorte ligner det hele lidt en sommerfugl, og når du så begynder at blende farverne kommer det bare til at se helt fantastisk ud!
Slut resultatet er bare fedt!

Jeg synes guiden er super let at forstå, og giver mig lyst til selv at prøve :3 Jeg skal dog have anskaffet mig en mørk farvelade før jeg gider, haha~
Brugeravatar
Zarsu
Site Admin

Geografisk sted: Aalborg, Danmark

Indlægaf Aviaja » 12. mar 2010, 21:05

Jeg elsker sådan nogen guides =D
den her var rigtig god - jeg håber du laver flere ;3
One, two, buckle my shoe.
Three, four, shut the door.
Five, six, pick up sticks.
Seven, eight, lay them straight...
Brugeravatar
Aviaja

Indlægaf ranoki » 6. jun 2010, 18:26

Den tut var virkeligt guld værd. :3
Synes det ser sjovt ud, som malingen former en sommerfugl ved dine øjne, og du ser bare så super sød ud. ^_^
I'll burn the City down, just to show you the Light.
Brugeravatar
ranoki

Tilbage til Hår & Makeup