Oniigal?

Post om Gal/Gyaru stilene

Oniigal?

Indlægaf JAPANOISE » 5. jun 2010, 04:21

Jeg kunne ikke rigtig finde nogle gode informationer online andre steder, og jeg tænkte at her måtte være et godt sted at starte.
Hvad er oniigal (ikke at forveksle med oneegal)? Hvad går det ud på? Hvad klæder man sig i, hvordan er makeuppen?
Har hørt et sted på ricoche.net at det er en form for tomboy-gyaru-stil, men er det sandt?

/JAPANOISE
Brugeravatar
JAPANOISE

Geografisk sted: Vangede.

Re: Oniigal?

Indlægaf MLFA » 5. jun 2010, 09:38

JAPANOISE skrev:Jeg kunne ikke rigtig finde nogle gode informationer online andre steder, og jeg tænkte at her måtte være et godt sted at starte.
Hvad er oniigal (ikke at forveksle med oneegal)? Hvad går det ud på? Hvad klæder man sig i, hvordan er makeuppen?
Har hørt et sted på ricoche.net at det er en form for tomboy-gyaru-stil, men er det sandt?

/JAPANOISE

Uden at jeg ved det, så ville jeg umiddelbart tro, at det er en tomboy stil af Gyaru ^^

Siden Oneegal stilen er "big-sister" stilen, så må Oniigal være inspireret af "big-brother" stilen ^^

Just taking a wild guess :D
Brugeravatar
MLFA

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf JAPANOISE » 5. jun 2010, 09:40

MLFA skrev:
JAPANOISE skrev:Jeg kunne ikke rigtig finde nogle gode informationer online andre steder, og jeg tænkte at her måtte være et godt sted at starte.

/JAPANOISE

Uden at jeg ved det, så ville jeg umiddelbart tro, at det er en tomboy stil af Gyaru ^^

Siden Oneegal stilen er "big-sister" stilen, så må Oniigal være inspireret af "big-brother" stilen ^^

Just taking a wild guess :D

Godt gæt : D
Brugeravatar
JAPANOISE

Geografisk sted: Vangede.

Indlægaf Kami » 5. jun 2010, 09:45

Jeg tror også mere det er "storebror" stilen til Gyrau-O(Farverigt) du hinter til, altså Oniikei / Host-ish. (Mere sort/hvid/grå)
Har ikke hørt om oniigal, men må sige det lyder som noget vestlige har fundet på, for at definere de mere drengede outfits, som man ser pigerne med i bladene.
Billede
-| Everyday Blog|-| Cosplay Blog |-[/swag]
Brugeravatar
Kami

Geografisk sted: Hillerød [NS]

Indlægaf Airi » 5. jun 2010, 13:24

thexness skrev:Jeg tror også mere det er "storebror" stilen til Gyrau-O(Farverigt) du hinter til, altså Oniikei / Host-ish. (Mere sort/hvid/grå)
Har ikke hørt om oniigal, men må sige det lyder som noget vestlige har fundet på, for at definere de mere drengede outfits, som man ser pigerne med i bladene.

What she said.

Der findes kun 1 side via google søgning på japansk der indeholder ordet "oniigal", og har ikke noget med det at gøre. :D
HEJ.
Brugeravatar
Airi

Geografisk sted: København

Tilbage til Gals