Gal/Gyaru ER i DK!

Post om Gal/Gyaru stilene

Gal/Gyaru ER i DK!

Indlægaf Anna » 10. mar 2009, 13:25

Umeboshi & kiseki - I agree~
Brugeravatar
Anna

Geografisk sted: Lyngby.

Gal/Gyaru ER i DK!

Indlægaf nekotamasii » 10. mar 2009, 15:02

God god tråd! kiseki, Anna og Umeboshi siger ALT det jeg har tænkt!! forskellen er ikke så stor endda...
OG... måske er det lidt farligt at ville være noget man tydeligt ikke er. Måske skulle man bare have selvtilliden og tro på at man er god nok som man er, japansk eller ej.
nekotamasii

Gal/Gyaru ER i DK!

Indlægaf Zarsu » 10. mar 2009, 16:07

Jeg giver osse jer alle ret, og tak for emnet.

Jeg bliver nærmest stødt hver gang jeg ser folk herinde, der først skriver "hvor er du bare lækker/pæn/smuk/etc" til piger inde i gyaru Dagens outfit-tråden og derefter disser danske poptøser i konversationstråden. Øh lol, wtf? Hvor hænger den lige sammen henne?
Jeg kan sagtens forstå at I disser nogle folk, hvis de har disset jer pga. jeres tøj. Men tænk på at ikke alle poppere er ens. Størstedelen er faktisk søde (: Dem, der disser jer er bare nogle respektløse idioter. Men seriøst, den slags findes der godt nok osse nogen af indenfor den danske j-rock/j-fashion scene!

En ting jeg dog ikke er helt enig I, er at nogen af jer mener gyaru og dansk pop er nøjagtig det samme.
Dansk pop er alt det populære. Det kan mixes og matches så det bliver personligt, jojo selvfølgelig - sådan er det da med alle stile, men størstedelen af ens tøj følger normen, det der er på mode. Det er de færreste piger, der tager en nederdel og top på og tænker "Daaamn, jeg er godt nok udfodrende i dag!".
Gyaru er oprør imod normen og oprør imod den japanske ret strenge+stramme samfundsstruktur. Ja, der findes en masse gyaru tøjmærker, men det er kun fordi der er så stort et oprør iblandt de japanske teenagere og derfor en god industri indenfor det (: Plus det er pigerne på gaden i Shibuya, der sætter standarden. Bladende henter inspiration fra det de observerer på gaderne.

Dog vi skal lige huske på at mange pop trends kommer fra Japan. Fx. pigers brug af hvid eyeliner under øjnene, og at de fleste store tøjmærker, der sætter standarden her i Europa, har et godt øje til japansk mode og Shibuya 109.

^ Håber det hele mening, jeg føler mig ikke særlig kreativ/udtryksfuld lige nu.
Brugeravatar
Zarsu
Site Admin

Geografisk sted: Aalborg, Danmark

Re: Gal/Gyaru ER i DK!

Indlægaf Keekii » 18. sep 2009, 20:26

Sikke en spændende tråd! og Zarzu jeg synes du giver perfekt mening. Man kan ikke rigtig sige at popstilen i DK gør oprør med normerne ;D
BilledeBilledeBillede
Brugeravatar
Keekii

Geografisk sted: Solrød

Foregående

Tilbage til Gals