Gal/Gyaru ER i DK!

Post om Gal/Gyaru stilene

Gal/Gyaru ER i DK!

Indlægaf piratkaptajn » 8. mar 2009, 21:53

har I lagt mærke til hvor meget gal og himegyaru er inde i den danske popstil?
- nå, men det har jeg : D

Jeg ser tit piger i danske diskoteker osv. med sløjfer i håret,
gal frisure,
store/gal lignende smykker.
Lårkort tøj
støvler med hæl + alm. stiletter.
Dyreprints.
en masse acc.
Attitude.

det kan godt være de ikke ved hvad gal er, men de ligner og ER.
~ i hvert fald dem der inde i denne genre og gruppe af poppen.
Og af hvad jeg kan se og fornemme, så bliver det kun mere og mere udbredt.
~og ja, nogle af dem går også i gal lignende tøj i hverdagen.

Så er danske poppede piger egentlig ikke bare japanske gals? : P

Bare et spørgesmål og lidt at tænke over før i kalder danske poppede piger alt muligt shit. < lad venligst vær at kommentér dette da ikke har noget med emnet at gøre.
Make some free love instead of expensive war
Brugeravatar
piratkaptajn

Geografisk sted: Danmark - østjylland

Gal/Gyaru ER i DK!

Indlægaf Airi » 8. mar 2009, 22:54

Tak Gitte!

Har længe overvejet at lave et emne der ligner, men har aldrig fået taget mig sammen til det. xp

Poptøser og gals minder forfærdeligt meget om hinanden, så folk der siger alt muligt godt om gals og alt muligt dårligt om poptøser har tydeligvis misforstået noget om begge stile!

Men på den anden side, så skal man slet ikke blande dem sammen.

En poptøs rammer måske noget der ligner gal en gang imellem, og nok mest når de er til fest. De følger mest den generelle mode som er omkring dem, som sjovt nok stammer fra Japan i de fleste tilfælde da det er der blade som Vogue osv henter inspiration fra. De er bare lidt bagud, og går nok ikke helt så meget op i det som en gal.

En gal går op i at være gal konstant, ikke? Og det skal helst gerne være fra top til tå. De følger det der er IN lige NU, i Shibuya.

En poptøs vil aldrig være gal hvis hun ikke engang ved hvad Shibuya er :P Det er lidt en hovedingredients i en opskrift på at være gal.

For at gøre det kort:
Poptøs=/=Gal
HEJ.
Brugeravatar
Airi

Geografisk sted: København

Gal/Gyaru ER i DK!

Indlægaf Rococo Fujoshi » 9. mar 2009, 11:40

Jah det virker som om den Japanske Street fashion er ved at få et mindre indtog i Danmark, så forleden en kendt på boogie der havde en Mini Opera Hat på skrå O.o
Men desværre er det nok fordi der har været nogle fashion spys ude, og tænkt at det kunne de da bruge uden egentlig gå op i stilen
Og Gyaru er nok det de bedste kan referere til >_>
Billede

Lizzie Borden took an axe
Gave her mother 40 whacks,
When she saw what she had done
She gave her father 41.
Brugeravatar
Rococo Fujoshi

Geografisk sted: In my own little world xD

Gal/Gyaru ER i DK!

Indlægaf Lasse » 9. mar 2009, 18:38

Pop stå jo bare for at være Populær :)

såå alt der populær og ind er godt :)
Brugeravatar
Lasse

Geografisk sted: FRB

Gal/Gyaru ER i DK!

Indlægaf piratkaptajn » 9. mar 2009, 19:16

Lasse: nemlig.

og en gal går godt nok op i moden i Shibuya, men poppiger går jo op i moden i KBH eller den nærmeste storeby.
Det er for mig det samme om moden kommer fra en japansk by eller en dansk by x b det er stadig en mode alle følger.

Panda: (*twins tankegang*)
nu har jeg set en del der klæder sig gal agtigt UDENFOR fester også, altså til hverdag ; D
Selvfølgelig ikke dem alle, men nogle enkelte gør.
Jeg mener bare at den danske popstil er gået hen og blevet <B>Danmarks Gals</B> ; )
det er klart de fleste af dem ikke ved at det lige kommer fra Shibuya, men de følger det der er IN lige NU som du fint skriver ; )
Make some free love instead of expensive war
Brugeravatar
piratkaptajn

Geografisk sted: Danmark - østjylland

Gal/Gyaru ER i DK!

Indlægaf Lasse » 9. mar 2009, 19:31

PG: ja nemlig
men stadig i dem der i Japan og dem kende til Gal kende stil gøre det jo med hjerte osv
hvor Poppiger bare gøer det for alle andre gøre : D

- wuhuu xD
Brugeravatar
Lasse

Geografisk sted: FRB

Gal/Gyaru ER i DK!

Indlægaf Anna » 9. mar 2009, 19:56

hellolasse skrev:dem der i Japan og dem kende til Gal kende stil gøre det jo med hjerte osv
hvor Poppiger bare gøer det for alle andre gøre : D

Honestly, så kan jeg ikke se hvorfor det liige er at gyarus skilder sig mega meget ud fra poptøser? (der er lidt "~unique snowflake~ complex" over det, ikke?) og jeg ved godt at det ikke er det samme tøj, det er ikke det jeg siger

Det er et faktum at man for det meste tager noget tøj på, som man synes er fedt/sejt/k~awaiiiiidesu/frygtindbydende fordi man har set andre haft det på. Og hvis en masse mennesker gør det, så kommer folk jo naturligvis til at have noget af det samme tøj på.. og så KAN det jo opfattes som om at man bare følger med strømmen. men det er jo nødvendigvis ikke altid sådan ~

Jeg ved ikke helt om jeg fik sagt det jeg ville eller om nogen forstår det, eller om jeg bare lyder som en sur skid XD
Brugeravatar
Anna

Geografisk sted: Lyngby.

Gal/Gyaru ER i DK!

Indlægaf May » 10. mar 2009, 12:29

Jeg er helt enig Anna. Jeg syntes det er ret så træls at disse 'poptøser' på den måde. De klæder sig sq ikke sådan for at være populær, de gør det da fordi de godt kan lide at gå klædt sådan og kan lide tøjet.
Og du kan ikke bilde mig ind at enhver Gal fra Japan klæder sig Gal hver dag. Tror de variere eller pludselig skifter stil fordi de ikke er unge mere, ikke føler noget for stilen mere eller har fået et job der kræver en anden stil. Det kunne også være man havde en masse venner med andre stilarter så man variere lidt.
En poptøs går jo også op i at være poptøs hver dag, og der er jo også en masse varianter af poptøs stilen.
Og jeg syntes det er nøjagtig det samme om man går op moden i KBH eller Shibuya, Potato Potato.
Og du skal ikke bilde mig ind at en Gal klæder sig mere med hjertet end en poptøs gør. De bruger da nogenlunde lige mange penge på de dyre mærker for at følge den stil. Er det så ikke at bruge hjertet og ofrer sig for stilen? Oo
May

Geografisk sted: Sjælland

Gal/Gyaru ER i DK!

Indlægaf kisekix » 10. mar 2009, 12:56

Er helt enig med Anna og Umeboshi!
Jeg synes "poptøser" er stærkt undervurderet! Størstedelen går i det tøj de går i fordi de synes det er fedt og fordi de har pengene til det.
At være pop er ikke ensbetydende med at man er en tomhjerne det bare følger strømmen.
Og Gal og pop går ud på det samme, at følge moden. Bare fordi det er i hvert sit land og har hvert sit navn betyder det ikke at der er en verden til forskel. Det er jo bare andre in mærker vi bruger her? (Set bort fra de helt store mærker som LV, Chanel, etc. ofcourse).
Render man rundt i Gal herhjemme så er man jo sådan set "bare" en pop, selvom man ved alt mulig om stilen og Japan og etc, men det er jo ikke Japan det her og er man i Danmark og er man dansker så er man pop. Og det er der altså ikke noget som helst galt i.
Så vil det faktisk betyde at alle der følger moden i hele verden Gal eller sådan set ikke fordi de fleste ikke ved hvad Gal er? Det passer jo ikke.
Og hvis en Gal hele tiden er Gal hvorfor er en poptøs så ikke? Det er jo det samme stil og mærker man går i hvad enten man er hjemme eller i byen eller whatever.
De fleste bruger sindssygt mange penge og tid på tøj, makeup, deres hår, negle, etc.
Synes i det hele taget at det her Japan trip er ved at tage overhånd, på den dårlige måde. ><"
kisekix

Gal/Gyaru ER i DK!

Indlægaf May » 10. mar 2009, 13:01

Syntes også det japanske trip har taget lidt overhånd hvis man skal begynde at kritisere de danske stile. Skal de japanske stile bare forgudes eller hvad?
May

Geografisk sted: Sjælland

Næste

Tilbage til Gals