det helt store om decora stilen !

Post om andre japanske modestile

det helt store om decora stilen !

Indlægaf kemogirl91 » 20. apr 2011, 23:36

Hej
det skal lige siges jeg både er ny på forumet og at jeg kun lige har lært decora stilen at kender..
men det skulle ikke gå længe før jeg var helt vild med den .. har søgt lidt på google osv. og det er en total fed stil derfor beder jeg om jeres hjælp!!

hvad ser i som karakter trækkende i decora stilen ?
kender i nogle sider som er gode at handle med som levere i dk ? (meget gerne i store str.)
kan man lave decora stilen i andet end pink ?

nogle der kan vise mig nogle flere billeder end dem der er på google evt. til inspiration. :D

mvh Kemogirl91
- Fald syv gange. Rejs dig op otte. -

Ægte vished kan kun komme fra en japaner!
Brugeravatar
kemogirl91

Re: det helt store om decora stilen !

Indlægaf WhiteCello » 21. apr 2011, 00:22

Hovedtrækende i decora er grundlæggende meget overlæsset, dog ikke alt for rodet, og gerne med en farve som forbinder tilbehør og tøj.
Mange strømper i forskellige farver, er altid win. Som et lille trick, kan man med fordel købe mange strømer, og klippe foden af dem, på den måde bliver man ikke 4 størrelser større i sko.

Billede Billede

Inddrag gerne kendte figurere fra div serier, som er nemme at relatere til.
Jo mere barnligt jo bedre. Dvs ingen trøjer eller underdele, som afslører alt for meget.
Et meget kendt træk og de mange hairclips. Og det er en rigtig god grobund for et gennemført outfit. Det er bare meget rigtig at de sidder ordenligt, at pandehåret ikke går fra hinanden kiksede steder, og at der er farvekombination mellem alle clipsne. F.eks eller et stærkt pink, og en pastelgrøn sammen, da det oftes til se sjusket ud, på den ikke-gennemførte måde.

Og for at svare på dit sidste spørgsmål så kan man sagtens inddrage andre farver.
Blå og sort, er gode variable til den traditionelle lyserøde og pinke.

Billede

Som for at færdiggøre ens look, er det altid en god idé med en matchende make up, eller stickers. Bare pas på at de ikke bliver større end din tommelfingernegl.
Der er stadig en hvis grænse for hvad der ser godt ud, selvom hovedtemaet er barnligt og overlæsset, kan man sagtens bare det med stil.

Håber det er brugbart :).
Brugeravatar
WhiteCello

Indlægaf LooneyLolita » 21. apr 2011, 15:13

Det var faktisk svært at finde nogle nye billeder af Decora. Siden stilen er okay død for tiden D: Det er enten blevet blandet sammen med Lolita eller fairy-kei nu til dags.

De Decora jeg kunne finde:
Billede
Billede
Billede

Lidt mere nymodne Decora: (Pastel Raindrops, hun er et godt eksempel på nytidens Decora)
Billede
Billede
Billede
Billede

Du kan se mere af hendes Decora her(+ hendes andre outfits): http://pastel-raindrops.blogspot.com/se ... bel/decora
Men kan godt bruge ordet "More is better". Men det handler osse om at fordele det ordenligt, og ikke gå overgiven. :3
Brugeravatar
LooneyLolita

Geografisk sted: Malmø

Indlægaf pastel-crap » 30. jul 2011, 17:38

decora er en flot stil - de ting der er allermest vigtige er nok de mange accesories og hairclips men det er alligevel ikke det allervigtigste. ;w; det handler om at sammensætte det flot uden at få det til at se rodet og grimt ud.
det er svært at gå i decora til hverdag (åh gud, tro mig når jeg siger det!) i en periode ville jeg gerne være decora, sådan rigtigt.. det var svært, men det endte faktisk med at se flot ud!
jeg brugte en sød pastellyserød t-shirt med ikke for mange andre farver, der var lidt rød på og noget mørkegrøn (ehhe, jordbær) men ikke andet. så havde jeg et tyldskørt på, også i pastellyserød. over min trøje tog jeg en pink hoodie med hætte, og mine gemasher var lyserøde med hvide prikker, en masse knæstrømper, 3 - 4 halskæder, nogle armbånd og en del hairclips og hårbånd, men nogle gange valgte jeg bare at have fx. 3 i, det kunne nemt blive rodet og træls at have i pandehåret (især når man løber :C) jeg har ikke så mange billeder der er gode, men du kan da tjekke det her ud: http://pics.livejournal.com/shin_chaaan/pic/00001yy2 - det mig <3<3

jeg kender ikke særlig mange hjemmesider der sælger decora tøj, jeg tror faktisk ikke der er nogle overhovedet (?), 6%DOKIDOKI sælger noget lignende, men jeg tror ikke der findes nogle hjemmesider eller butikker der sælger specifikt decora tøj.
jeg købte mest fra hjemmesider der solgte japanske ting og sager, jeg kan sige at popcutie.com er en skøn hjemmeside, den er ret dyr, men den sælger søde accesories og hairclips og det var min fav! også kawaiigoods.com er fantastisk!!! tjek den ud, du bliver overrasket! <3

som nævnt ovenover, så er decora bare ikke hvad den var engang. den er ret død rundt omkring, og de eneste der dyrker den er ja, også nævnt ovenover, folk der blander sweet lolita eller fairy kei ind i den. jeg synes det er synd, for det er en flot stil, men jeg elsker dog deco lolita og fairy deco mindst lige så meget <3 du burde tjekke stilene ud, måske overraskede de dig, men det er jo ikke sikkert :C

jeg håber jeg kunne være til lidt hjælp, hehe <3
Brugeravatar
pastel-crap

Tilbage til Street Fashion