Fairy kei spørgsmål

Post om andre japanske modestile

Fairy kei spørgsmål

Indlægaf bubbleteai » 17. mar 2011, 12:09

Hejsa.. =^.^='

Ehm.. jeg er blevet sådan lidt forelsket i stilen fairy kei, og så ville jeg gerne høre, om nogen af jer havde evt. nogle billeder, af jer, som fairy kei's? :3'
Som I ville sætte ind, selvfølgelig. I:

Desuden, så har jeg få spørgsmål omkring fairy kei, som jeg håber på, I vil svare på ^.^'

1). Hvilke farve skal man bare gå i?
- altså, er der nogen helt specielle farver? (ja, jeg er lidt ny til det her <.<)

2). Hvor kan man bl.a. få sådan noget tøj henne, for jeg har lidt svært ved at finde det?
- helst i byerne Haderslev og Kolding =^.^='

3). ...
Okay, hvis I har mere, som jeg sådan burde vide om fairy kei, så kan I bare skrive det, for jeg er kan ikke komme på flere spørgsmål lige nu >.<'

- håber, at denne tråd er sat det rigtige sted? s;
, ellers, så undskyld!! >.<'
Brugeravatar
bubbleteai

Geografisk sted: Jylland

Re: Fairy kei spørgsmål

Indlægaf AdminA » 17. mar 2011, 15:43

Jeg går ikke selv i Fairy kei, så jeg har ikke nogle billeder selv - men her er en tumblr, dedikeret til Fairy kei og blogger profilen Pastel Raindrops. Jeg følger selv Mio's blog (Pastel Raindrops), og hun er meget inspireret af Fairy kei og lolita - tumblr'en fandt jeg ved en hurtig google-søgning, og den ser da ud til at være spækfyldt med gode billeder :D

1) Jeg kan ikke sige hvilke farver du bare skal gå i, da det ser meget frit ud, når man ser billeder. Der er rigtig mange pastelfarver, men jeg har også set orange/sort/grå indblandet nu og da. Jeg kan kun foreslå dig at kigge på en masse billeder og se efter hvad du godt selv kan lide for farver!

2) Kig i H&M's børneafdeling. Den der ligger i Haderslev er ikke særlig stor, så der er måske større chance for at finde noget i Kolding storcenter. Ellers kan du gå ind i Tippi (mener jeg den hedder, den der ligger overfor Deichmann), Vero Moda og VILA, til at finde de helt basiske ting! I Deichmann kan du finde rigtig mange søde sneakers i pastelfarver. Ellers er det bare at gå på opdagelse i de forskellige butikker, og se om der er noget :) Jeg kan også anbefale de 3 genbrugsbutikker der ligger på Jomfrustien, og den ved siden af Blockbuster!

3) Prøv at søg på google efter blog-profiler der omhandler Fairy kei, så kan du altid se på inspiration ved hvad andre gør :D
AdminA

Indlægaf bubbleteai » 17. mar 2011, 15:59

Tusind tak! :'3
Jeg vil straks gå igang med dine forslag, og så må jeg prøve de forskellige steder, så snart jeg kan (:
Tak for hjælpen =^.^=
Brugeravatar
bubbleteai

Indlægaf Sugarycarnival » 21. mar 2011, 18:36

Min egen foretrukne stil er Fairy/Pop-kei og det er faktisk ret let at komme igang :)

1) "Basic-farverne" i fairy-kei er pastelfarver.

2) Helt almindelige butikker er en god start, især genbrugsbutikker da fairy-kei er meget inspireret af 80'erne. Men det er lettest at finde "godt" fairy-kei tøj på nettet.

3) Fairy-kei og Pop-kei er næsten det samme. Men fairy-kei er lidt mere "overdrevet " med strutskørter og en masse tilbehør, imens pop-kei er mere "nedtoned" med fx. en enkel nederdel og en t-shirt.
BilledeBillede
Venstre til højre: Fairy-kei (Udstilling af tøj fra mærket Nile Perch ude foran centret Laforet). Pop-kei.
Du vil måske høre at det også bliver kaldt for Spank! Girls, hvilket i nogle tilfælde er en fejl, da Spank! er en vintage butik i Tokyo.
Jeg har selv en blog på Tumblr; www.xoxoicecream.tumblr.com Hvor jeg hovedsageligt poster fairy-kei stuff ^^ Der er også en FAQ side hvor du kan læse lidt om fairy-kei. Ellers er jeg klar på at svare på mere om fairy-kei hvis det er~
Brugeravatar
Sugarycarnival

Geografisk sted: Hørning-Århus.

Indlægaf bubbleteai » 26. mar 2011, 14:49

Tusind tak for hjælpen :D'
Jeg overvejer faktisk lidt, at starte lidt med Pop-kei, og sådan nu. Men jeg vil i hvert fald prøve, at kigge i genbrugsbutikker, og det.
Atter; tak for hjælpen :3 8-)
Brugeravatar
bubbleteai

Tilbage til Street Fashion