Hjælp - Sommer eller vinter Kigu?

Post om andre japanske modestile

Hjælp - Sommer eller vinter Kigu?

Indlægaf DecoraWish » 16. mar 2011, 10:53

hej, jeg har været inde og kigge på siden http://www.akinaiblog.com/ på jagt efter en sommer kigu. Jeg mangler nemlig en jeg kan tage på til sommer, uden at dø af varme. Når jeg ser på varerne, og hvad de er lavet er dukker der 3 forskellige 'fabrics' op

Terry Cloth

Cotten/Polyester

Fleece

Jeg ved at fleece er ret varmt, og sikkert bliver brugt til vinter-Kigurumier.. men hvad med de to andre? vil helst ikke bestille det forkerte ^__^
Jeg har både msn og hjemmeside/blog.

..Men er ikke så glad for at dele den med fremmede.. ;__;

BilledeSpørg hvis i er interesserede, så vil jeg måske give den, hvis jeg er tryg ved detBillede
Brugeravatar
DecoraWish

Re: Hjælp - Sommer eller vinter Kigu?

Indlægaf evil_diva » 16. mar 2011, 11:00

Terry cloth, så vist jeg husker, er meget sommer egnet medens fleece for det meste KUN er til vinter kigurumis. Cotton tror jeg sagtens ville kunne bruges, da man jo sagtens kan få bomulds trøjer som kan bruges om sommeren her, men vil ikke sige det nok er det du skal gå efter. Tror du skal vælge Terry cloth, mener altså det er det man bruger til sommer og forår :)
Brugeravatar
evil_diva

Geografisk sted: Aalborg SØ

Indlægaf MLFA » 16. mar 2011, 12:17

Terry Cloth er ligesom froté ^^ Det som håndklæder og vaskeklude er lavet af :D
- Det er rigtig behageligt om sommeren! Jeg er i hvert fald flad for min kigu i Terry :D

Fleece er god om vinteren, men den er varm! Ikke just rar at have på, hvis det er varmt udenfor >_<

Cotton har jeg dog aldrig selv oplevet :D
Brugeravatar
MLFA

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Kami » 16. mar 2011, 15:14

imo... COTTON/POLYESTER!
Min kigurumi er lavet i det, og ud af alt sammen, ser jeg den som er mest behagelig, den bliver aldrig for kold og aldrig for varm.
Den holder sig pæn længere og holder formen fantastisk, terry og fleece tynder ud og overfladerne samler små stof bolde over det hele.

Personligt.. ville jeg være meget skuffet hvis jeg havde fået min kigurumi i andet stof, end polyester.
Billede
-| Everyday Blog|-| Cosplay Blog |-[/swag]
Brugeravatar
Kami

Geografisk sted: Hillerød [NS]

Tilbage til Street Fashion