Spørgsmål om Visual Kei

Post om andre japanske modestile

Re: Spørgsmål om Visual Kei

Indlægaf Full-Metal-Cupcake » 8. jun 2011, 21:00

Ja da!
Jeg kan starte med at sige at helt almindelige butikker også kan bruges til Oshare Kei :)
Man skal bare lede lidt ;)
For det meste kigger jeg i outlets hvis du kan finde en :) Jeg køber oppe i en i Sverige ^^
Hvis du kender den butik der hedder Monki? Den har nogle ting hvis du leder lidt ^.^
Genbrugs butikker er faktisk også overraskende gode! Jeg har selv en fed jakke fra en :mrgreen:
Og lidt mere "landed/blomstrede/bedstemor" agtig (vidste ikke hvad jeg skulle kalde det XD) butikker kan faktisk byder på lidt Visuel Kei skjorter, med flæser og blonder :P Det samme med nederdele ^^
Og hvis du en dag tog til Tyskland, tænker jeg du vil finde masser af tøj! Det er jo sådan cirka der punk kulturen startede :D Der er også endnu en netshop der også skulle være god! Emp-shop.dk eller noget i den stil :D

Lidt mere om de andre butikker jeg anbefalede før:

Hvis du kom forbi True Colors i København ville det være fedt ^^ De har masser der minder om Oshare Kei, og så tror jeg også at Black no. 1 ved siden af vil være god ^^ Jeg kan nu selv meget godt lide Black no. 1 :D De har også en netbutik, og det samme med UK. Så skal du bare søge på google "Uk.dk" indtil du finde et svar hvor der står "homepage" ^^

Håber det kan hjælpe dig lidt mere :D Du kan altid spørge, og så vil jeg gøre mit bedste for at svare =^.^=
Full-Metal-Cupcake

Indlægaf Full-Metal-Cupcake » 8. jun 2011, 21:18

Undskyld for dobbel posting.

Men som Kami siger, kommer der mange blikke fra folk... nu kommer det jo så også anpå hvilken måde du så tackler det, men jeg må være ærlig og sige jeg synes det er lidt sjovt :D Så hvis du alligevel springer ud i stilen, så husk nu at tænk positivt om blikkene ^^ Nogen vil faktisk se op til dig! Og nogen ned selvføllig, men det skal man ikke tage så tungt ^^ Hvis de hakker på dig, så gælder det om faktisk at have nogle gode svar tilbage ;) Har eventuelt et par " i lommen" ^^ Men du kan sagtens gå i visuel kei den ene dag og så decora den anden ^^ Du behøver ikke død og pine kun gå i visuel kei ^^

Men nogle råd til hvad du kan gøre med vennekredsen:
Du kan snakke om stilen sammen med dem. Altså forbered dem lidt ;) Og hvis nu du fandt en pop sang som måske kunne minde om f.eks: An Cafe, så hvis dem den, så de for en chance for at forstå dig ^^ Nogle forstår bedst igennem musik ^^ Eller sidder dine venninder og kigger på et billede af en popsanger/filmstjerne, så kan du eventuel sige noget med "Ej, de bukser er fede" hvis det minder om noget du kan lide. Altså kort sagt: hvis dem noget fra "deres verden" som minder om "din verden" ^^ Så kan de nemmere forstå det ^^

Håber igen det hjalp lidt ^^
Full-Metal-Cupcake

Indlægaf Lemon- » 8. jun 2011, 22:38

Hvis du skulle komme til Tyskland, så skal du helt klart i Neo Tokyo :D

De har visual kei ! *at savle over h.naoto & Sex Pot Revenge*
De har også en hjemmeside... Bare søg på Neo Tokyo og så kommer den frem :D
Den er godt nok på tysk, men det er til at forstå. Og jeg tror måske at man kan sætte den til engelsk ^w^' Amy har helt ret i det med genbrugsbutikker! Man kan nogle gange finde nogle vildt fede ting (·3·)

Og det med blikkene kender jeg :/ Hvis der er nogen der kommer med en dum kommentar plejer jeg bare at ignorere det, grine eller smile til dem.
Lemon-

Geografisk sted: København

Indlægaf Full-Metal-Cupcake » 9. jun 2011, 19:42

Lemon- skrev:Og det med blikkene kender jeg :/ Hvis der er nogen der kommer med en dum kommentar plejer jeg bare at ignorere det, grine eller smile til dem.

Ja. Alle metoder virker (med hver sin virkning ;) ) Men det er ikke så slemt ^^
Jeg vil lige sige at sygning er også en fantastisk mulighed (har jeg sagt det? XD ). Hvis du kan lide sådan nogle bukser som Miku fra An Cafe har, kan det ikke blive nemmere :D
Når jeg for tid vil jeg lige lave en skitse af hvad du kan gøre, hvis du er interreseret? :)
Full-Metal-Cupcake

Indlægaf Miku » 9. jun 2011, 20:21

Det lydder som om du har en smule problemer med nogen forskllige ting ^^'
Jeg gik selv i V-Kei engang så jeg kender til nogen af dine problemer ..

Først og fremmest syntes jeg ikke du er for ung, stil har vel ingen alder..
Så slå dig løs!
Og husk måske syntes man ikke lige at det lykkes de første par gange, men det er bare at blive ved ~

Ang. det med din klasse, når du går i v-kei og derved har kraftig sort make-up på vil du med sikkerhed opleve at blive kaldt emo en del gange, og det er der ikke så meget du kan gøre ved.
Jeg blev aldrig mobbet pga. min tøjstil men jeg gik også på en skole der faktisk syntes at det var cool at jeg gik i det tøj som jeg gjorde, de syntes det var rart at se en der turde at være sig selv.
men jeg har også kendt mange som slet ikke har kunnet acceptere min stil, men jeg havde den her holdning "De kan syntes hvad de vil, men idet mindste tør jeg være mig selv og det er jeg stolt af"
Du kunne evt. også bare have naturligt tøj på når du er i skole og have V-kei på i din fritid ^^

Ang. dine forældre, tag en snak med dem, sig at du altså føler dig tilpads i det her tøj og gerne vil have at de acceptere dit valg.
Mine forældre havde den holdning at de var stolte af at jeg bare var mig selv og ikke lignede alle de andre tøser der så meget billige ud.
Men som sagt, prøv at snakke med dem.

Og til sidst.
husk at visual kei er hvad du gør det til.
Det er en tøjstil, ergo der er ingen regler som sådan!
self er der nogen forskellige former for 'guidelines' som du nok skal lære og så kan du altid sætte din egen stil sammen bagefter!
Du skal måske ikke tage ALT for meget inspiration fra bands da nogen af dem kan være ret så ekstreme.
Nogen af de første ting du nok skal have iorden først er dit hår og make-uppen.
Brug noget naturligt, lidt mere everyday make-up i stedet for det alt for extreme, derved skaber du heller ikke ALT for meget negativ opmærksomhed.
(jeg ligger faktisk snart en causual v-kei make-up tutorial på youtube, hvis du vil kan jeg sende dig et link så snart den er lagt op)
Ang. hår... hent inspiration fra forskellige v-kei bands.
Det mest naturlige er kort hår, eller bare en smule langt hår bagtil, men ja, kort hår du kan få til at stritte. et godt produkt til håret er G2B glued hårspray og grå gatsby (hvis du altså har paypal)
Efter du har det på plads, tag et smut i H&M de har nogen gange noget der kan bruges, såsom leopard print osv. ^^

Håber du kunne bruge mine svar x3
Can you hear me scream in the silent night
Brugeravatar
Miku

Geografisk sted: somewhere in my dreams ~

Indlægaf Lemon- » 9. jun 2011, 21:26

Enig enig! ^w^'
Lemon-

Geografisk sted: København

Indlægaf SofieChan » 14. jun 2011, 21:09