Spørgsmål om Visual Kei

Post om andre japanske modestile

Spørgsmål om Visual Kei

Indlægaf SofieChan » 13. mar 2011, 16:15

Hej jeg hedder Sofie og jeg er 12 år og bor i Haderslev :D. Jeg vil gerne begynde at gå i Visual Kei. Men jeg har lige nogle spørgsmål om det ^^. Hvis du ved noget vil jeg være meget glad hvis du svarede :D

Jeg synes jeg er lidt for ung til at gå med VK. Synes I at jeg burde vente til jeg kommer ind i midten af teenage alderen? Eller burde jeg bare gå i det nu? =]
Næsten alle af pigerne i min klasse går i ens tøj. Jeg er lidt bange for, at jeg ikke længere vil have nogen venner hvis jeg begynder med VK, og at folk vil begynde at kalde mig emo etc. :/
Jeg havde engang en ven fra min parallelklasse som gik i Decora og jeg kunne høre at dem fra min klasse bagtalte hende.
Desuden er drengene fra min klasse også rigtigt gode til at mobbe folk fx hvis man går i kopivarer siger alle man er fattig og sådan noget.

Dem fra min klasse ser mig som en lille uskyldig lyserød pige som aldrig kunne få at gøre noget ondt og slet ikke gå med sådan noget tøj.
Jeg er bange for at alle fra min klasse vil se mig fra en hel anden synsvinkel og tro at jeg ikke længere vil være den der søde pige men sådan en ond og kold person der går ud og tæver alle dem der generer hende.

Mine forældre kan ikke lide Visual Kei. Jeg tror ikke de synes VK passer til mig. Så hver gang jeg prøver at købe noget som minder en smule om VK siger hun altid nej. Ved I hvordan jeg kan tale med mine forældre om det? :D

Ved I hvor jeg kan starte? Altså fx med bare at begynde med at gå med mere og mere VK indtil jeg til sidst bliver en der går i Visual Kei?
Ved I også hvor man kan købe sådan noget VK ligende tøj? XD Her i Haderslev er der ikke så mange butikker med den slags tøj (I hvert fald i dem jeg har været) og jeg har ingen mulighed for at komme til større byer som København og Odense.

Tusind tak hvis du har svaret på nogle af mine mange spørgsmål~
Billede
Takuya~
SofieChan

Geografisk sted: Haderslev..

Re: Spørgsmål om Visual Kei

Indlægaf Yumi » 13. mar 2011, 16:35

Hej Sofie! :3

Jeg synes det er rigtig sejt at du vil prøve at gå med Visual Kei.
Jeg synes du skal sige til din mor at du vil snakke med hende. Sig til hende at du rigtig gerne vil gå med stilen. Det ville også være godt vis du snakkede med både din mor og far om det, det er jo ikke kun din mor der skal vide det. :o
Vis du vil begynde på stilen så synes jeg du skal starte med en lille smule i starten. Det ville nok være lidt mærkeligt vis du plejer at gå med simpelt lyserødt tøj f.eks. og så at du pludselig tog Visual Kei på næsten dag. :3

Jeg håber du kunne bruge mine råd! : D
Billede
● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Brugeravatar
Yumi

Indlægaf Helli » 14. mar 2011, 13:36

Nu skriver jeg bare om nogle af mine egne oplevelser (selvom jeg ikke går i VK)
Jeg synes ikke det er for tidligt, men jeg synes du skal starte ligeså stille op, og hvis dine venner ikke kan acceptere dig, bare fordi du går i en anden stil, så er de ikke rigtige venner. Man skal nok være forberedt på at blive kaldt ting, og måske blive bagtalt. Jeg har selv haft nogle ubehagelige oplevelser med det, da jeg ikke var parat til det, men jeg blev også mobbet inden jeg begyndte på det jeg går i (jeg har altid været lidt af en freak ^^")
Hvordan du får overtalt dine forældre, har jeg ingen idé om, da mine forældre bare accepterede det, så lang tid jeg selv pungede ud og efterhånden havde de ikke noget imod at købe sådan noget tøj til mig ^^.
~ Watch out! I'm eating you!
Brugeravatar
Helli

Geografisk sted: Et sted mellem fantasi og virkelighed 8D

Indlægaf Kami » 14. mar 2011, 15:34

Det er (efter min mening) tidligt at begynde at overveje at falde ind i sådan en "ekstrem" stil, men nu er jeg jo også gammel og en hel anden generation. (måske skulle du udforske Oshare kei lidt, før du bestemmer dig?)

Efter at have læst om dine bekymringer, omrking alt det om at "skifte stil", så tror jeg at du skal overveje om du er stærk nok lige nu (jeg siger ikke du skal droppe det helt!). Fordi alt det du forventer, kan meget vel ske, også skal man være tro nok mod sig selv, og kunne sige at der er nogen andre der vil sætte pris på det du har indeni, fordi det udenpå ikke betyder noget.

Da jeg begyndte at finde vej ind i det alternative, var min mor meget støttende omkring det hele, hun opmuntrede mig ikke, men var ikke yderligere kritisk.
Den bedste måde at bløde din mor op, er simpelthen at starte i det små, du kan jo spørge hende om hun ikke vil være med til at se på nogle trøjer/bukser/ting som du synes kunne være meget fede, istedet for at smække et billede op foran hende af en fyr, som for hende mere ligner en pige med højt regnbue farvet hår og noget der mere ligner et kostume, en et faktisk outfit.
Dette gælder også for dine venner, de skal blødes op og vide at du altså ikke ser anderledes ud indeni.

Som sagt, jeg synes du er meget ung i forhold til at skulle møde de udfordringer, der kommer når man har tænkt sig at stikke ud. Selvom du bliver accepteret i din vennekreds og af familien, så kommer der til at være blikke, og folk der ikke er tæt på dig, vil snakke og du vil kunne føle at du stikker ud.

tl;dr : tænk godt og længe om du vil ændre dig så drastisk nu, eller "ease-into-it" og modne din person lidt, fordi det kan også være en fantastisk følelse at klæde sig i det man aller helst vil.
(Hvis du føler at jeg retter en storm mod dig, så er det ikke ment sådan, nu spurgte du jo, og jeg svarede i bedste mening ;3 )
Billede
-| Everyday Blog|-| Cosplay Blog |-[/swag]
Brugeravatar
Kami

Geografisk sted: Hillerød [NS]

Indlægaf SofieChan » 14. mar 2011, 18:34

Okay tusind tak for jeres svar de kan helt klart bruges! :D
Kami Jeg har faktisk også været vild med Oshare Kei i lang tid nu. Måske kigger jeg lige på det en dag ligesom du foreslår. :)
Billede
Takuya~
SofieChan

Indlægaf Full-Metal-Cupcake » 4. maj 2011, 15:39

Jeg kender din situation lidt for godt SofieChan ;) Jeg er selv 12 år og kan godt lide den samme stil ^^ Nu går jeg også i en meget god klasse og havde en venninde der også var glad for den stil, men efter hun gik ud af klassen, var der ikke rigtig nogle til at stytte en. Men hvis man som sagt starter i det små og bevæger sig op ad lige så langsomt skal det nok gå! Jeg fik også nogle kommentare, men så gælder det om at svare igen (Ikke angribe, bare vise at du ikke lader dig styre af dem) så ender det med at de stopper :) Jeg endte også med at få stor respekt blandt andre, på grund af modet til at skille sig ud. Nogle piger fra min klasse begyndte også at vælge den stil lidt. For nogle skal jo være anderledes ik'? ;) I forhold til butikker så skal man bare lede grundigt, så finder du faktisk noget der dur :) Ellers er der tre punk butikker i København som ligger næsten ved siden af hinnanden :) Du kan søge på dem: UK, Black no.1, True Colors :) Ellers er der hjemmesiden punkshop.dk som jeg selv har handlet i og synes de er meget fede ^^ Men de fire butikker er meget ekstreme, men dur til nogle få ting :) Og forældrene kan jeg ikke hjælpe med :( Mine egne forældre havde det fint nok med det, så længe det egnede sig til en 12 årig dansk pige :)
Håber du kan bruge det ^^
Full-Metal-Cupcake

Indlægaf SofieChan » 4. maj 2011, 18:48

Det kunne jeg i den grad :D

Tak for svaret~ :mrgreen:
Billede
Takuya~
SofieChan

Indlægaf Full-Metal-Cupcake » 5. maj 2011, 18:26

Det lyder godt ^^ Og hvis det er kan du jo også sy tøjet ;)
Full-Metal-Cupcake

Indlægaf Full-Metal-Cupcake » 4. jun 2011, 14:31

Men SofieChan. Du mener Visuel Kei? Eller mener du måske noget alá Oshare Kei? Oshare Kei er den samme stil som An Cafe har :) Jeg tror nemlig jeg kender nogle ekstra butikker til Oshare Kei :)
Full-Metal-Cupcake

Indlægaf SofieChan » 7. jun 2011, 18:08

Jeg kan både lide Visual og Oshare kei. :mrgreen:
Kan du godt nævne dem? Altså butikkerne! :mrgreen:
Billede
Takuya~
SofieChan

Næste

Tilbage til Street Fashion