Projekt om japanske stile - hjælp :)

Post om andre japanske modestile

Projekt om japanske stile - hjælp :)

Indlægaf Camilla » 8. feb 2011, 11:37

Hej alle sammen.:)

Jeg skal sammen med en veninde skrive 9.klasses projekt om japansk mode/japansk musik/japansk livstil for unge. Da hverken min veninde eller jeg kender nogen som går med de stile er det selvfølgelig en del sværere at finde rundt i alle stilarterne, og google er ikke altid den største hjælp. Vi har valgt hovedsageligt at beskæftige os med: Lolita, Visual kei og Kawaii. I starten tog vi egentlig udgangspunkt i Harajuku, men da vi et sted på nettet læste det var en slags overordnet stil, som var en blanding af mange af de andre, synes vi det gjorde den lidt sværere at arbejde med. Vi tænkte derfor om der ikke var nogle af jer herinde, som jo har styr på mange af de stilarter, som kunne hjælpe os en smule på vej, hvis i ved noget om, om der hænger en livsstil sammen med en af de tre overnævnte stile, og hvilket musik der hænger sammen med, eller bare bagrundsstof omkring de tre stile, så ville det være til kæmpe hjælp, hvis i gad kommentere og dele jeres viden med os. Vi vil selvfølgelig gerne proppe denne side med under vores kilder i projektet. Jeg har måske allerede skrevet til nogle af jer, hvis i er ejer af en blog. :):)
Vi har også prøvet at finde ud af noget nærmere omkring hvad det er man gør om søndagen med det der Harajuku, i Harajuku, hvis i ved noget om det, vil vi med glæde høre noget om det også! :)

Indlægget blev ret langt, men håber virkelig meget på der er nogle som har noget på hjertet de gerne vil fortælle, for det ville hjælpe os rigtig meget på vej!:):)

- Camilla
Camilla

Re: Projekt om japanske stile - hjælp :)

Indlægaf XxMyxWouldxX » 8. feb 2011, 17:09

Hvis det er stile i vil kigge på vil jeg forslå jer at kigge den her tråd i gennem^^
http://www.j-fashion.dk/forum/viewtopic ... 11fab69b02
Youtube ! XxMyxWouldxX
Formspring !: XxMyxWouldxX
Deviantart !: XxMyxWouldxX
Facebook !: Katrine 'Chii' Moshave.
Billede
Brugeravatar
XxMyxWouldxX

Indlægaf Camilla » 8. feb 2011, 19:51

XxMyxWouldxX skrev:Hvis det er stile i vil kigge på vil jeg forslå jer at kigge den her tråd i gennem^^
http://www.j-fashion.dk/forum/viewtopic ... 11fab69b02

Har vi allerede gjort, og den var også til stor hjælp omkring Lolita stilarterne, men håbede der var nogle som vidste noget om de andre stile, og som gerne ville fortælle noget om dem.:)
Camilla

Indlægaf MLFA » 8. feb 2011, 20:02

Jeg kan fortælle jer, at "Kawaii" ikke er en stil, men et japansk ord for "sødt, cute, kært" osv. ^^
- Jeg kan foreslå Gyaru, som I også kan finde rigtig meget af herinde på forummet. Masser findes her: http://j-fashion.dk/forum/viewforum.php?f=17&sid=507bd9fca1820a6759728383ba87fb2b

Derudover mener jeg ikke, at Harajuku er en stil.
- Det er en gade i Japan, hvor man kan købe rigtig meget tøj, accessories, osv. (jeg kan ikke fortælle mere, da jeg ikke har været der :C )

Men hvis I kigger under "street fashion", så kommer der rigtig mange forskellige stile frem, som I lystigt kan grave i :D
- Der er bl.a tråden der hedder "din ynglings street-fashion" http://j-fashion.dk/forum/viewtopic.php?f=16&t=360&sid=507bd9fca1820a6759728383ba87fb2b
- her kan I finde masser af forskellige stilarter, og de er lette at finde på nettet, og herinde :D

Jeg kan desværre ikke hjælpe jer yderligere :)
Brugeravatar
MLFA

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf SAYA » 8. feb 2011, 21:11

Hey :-)

Som det også er blevet fortalt, er Harajuku altså en bydel i Tokyo, og ikke en tøjstil.
Det er bare det sted i Tokyo, hvor flest alternative stilarter mødes og kulminerer.

Det med søndag i Harajuku - mange japanere har skole og/eller arbejde om lørdagen, mens søndag for i hvert fald skoleelever altid er en fridag. Harajuku er som sagt et slags mekka for alternative stilarter (hovedsageligt lolita og VK), og derfor samles mange i bydelen om søndagen.
Ved siden af den togstation, der hedder Harajuku Station, ligger "Harajuku Bridge". Når man ankommer ligner det ved første øjekast ikke nødvendigvis en bro, men snarere en relativt stor brostensplads. Jeg vil tro på, at det er fordi det er et nemt sted at finde og derfor for folk at mødes, at der ofte er rigtig mange interessante mennesker der. Der er desuden tit newcomer bands, som søger at blive lidt mere kendte, som deler flyers ud til kommende koncerter o.lign.

I det store og hele er søndag i Harajuku ligesom lørdag i Århus - venner mødes og går på shopping eller cafe eller bare hænger ud :-)

I er velkomne til at skrive til mig, hvis I tror, jeg kan hjælpe! I 2009 boede jeg i Shibuya, der er 10 minutters gåafstand fra Harajuku og desuden samlestedet for tilhængere af gyaru :-D
Brugeravatar
SAYA

Geografisk sted: Århus

Tilbage til Street Fashion