Decora in denmark

Post om andre japanske modestile

Re: Decora in denmark

Indlægaf Sugarycarnival » 11. maj 2010, 15:01

Jeg er Decora nogle gange. Jeg vil dog ikke mene at man kan 'gaa' decora. Det med at nogle af jer siger at i er Decore hver dag, lyder 'svaert'. Man er ikke Decora af at tage 3 haarspaender i haaret og en masse knaestroemper★ Selv Yu Kimura som er ambassadoer for Cute style i Japan (Eller under hendes kategori er Sweet Lolita, Decora, Fairy-Kei etc.) er ikke engang saadan 'klaedt' hver dag. Man skal heller ikke 'gaa' ud som Decora hvis man ikke goer det 'ordenligt' som beskrevet tideligere, da det kan komme til at se dumt ud.
Brugeravatar
Sugarycarnival

Geografisk sted: Hørning-Århus.

Indlægaf DecoraWish » 12. sep 2010, 12:04

Uh ;__; så kan jeg ligeså godt afsløre mig selv: jeg er nok en virkelig fail decora.... (please dont hit me)

jeg har ikke så mange smykker, hårspænder eller fine nederdele som jeg kunne ønske mig.. så derfor er mine outfits nok ikke 'rigtige'..

men jeg hygger mig virkelig med det, og er det ikke det som det i sidste ende kommer mest an på? At have det godt med sig selv i det outfit man har på, og så føle at man kan være sig selv bekendt? Det er i hvert fald det som jeg tror på, og nok også det som jeg vil klæde mig efter <3 <3 <3

på en almindelig skoledag har jeg dette på:
(jeg er meget ny i faget og fælger ikke reglerne, så i kan nok ikke lærer en noget af mig overhovedet ^^'')
PS: jeg ejer intet af det viste tøj. det er bare eksempler ~

Billede
En thishirt i en dejlig farve. selv foretrækker jeg blå, lyserød, pink, sort, gul, og nogle gange en skrigfarve eller lilla

Billede Billede
Til underkroppen vælger jeg en nederdel, korte shorts eller bukser. hvis jeg vælger en nederdel, vælger jeg den i en farve der ser godt ud til toppen. den kan være alle farver. Mine shorts er normal almindelig blå, men så pimper jeg underdelen op med fede strømpebukser eller kneesocks. Tager jeg bukser på, tager jeg normalt et par i pink, lilla, zebrastripet eller en anden skør farve. aldrig almindelige cowboy.

Billede
Derefter drukner jeg toppen med halskæder ^^ jeg kan godt tage omkring 4-7 på bare til et enkelt outfit. og jeg vælger dem aldrig i samme kædestørrelse, for så overlapper de nemlig hinanden. det er mere system i det hvis de hænger i forskellige længder og naturligvis mather underdelen i farve. delle gælder også for armbånd. så mange som muligt ~

Billede
Hvis jeg vælger nederdel eller shorts, tager jeg normalt kneesocks på. også selvom jeg allerede har strømpebukser på. de kan være alle farver, så længe de passer til inden nederdelen eller overdelen, eller måske smykkerne.

Billede
Da jeg ikke rigtig er et skomenneske, plejer jeg bare at tage hvad der er rarest at gå i. almindelige gummisko er fine nok for mig, og jeg plejer at pimpe dem lidt op med farver, og sjove snørrebånd.

Billede
Håret plejer man jo at skulle fylde med alverdens forskellige hårspinder og sløjfer, men det trin springer jeg selv over da jeg ikke kan finde ud af at sætte det så det ser pænt ud. jeg plejer at lade der vænge eller sætte det op og så tilføje en enkelt sløjfe eller et hårbånd. men på det sidste er jeg begyndt at lave krøller i håret <3 <3

Håber ikke jeg bliver slået for hårdt ned. jeg er samtidig med Decora meget glad for stilen 'fruit' og min egen stil er nok en blanding af de to? det følger måske ikke reglerne, men jeg føler mig glad og smuk i det tøj jeg går med.. ^^ <3 <3 <3
Jeg har både msn og hjemmeside/blog.

..Men er ikke så glad for at dele den med fremmede.. ;__;

BilledeSpørg hvis i er interesserede, så vil jeg måske give den, hvis jeg er tryg ved detBillede
Brugeravatar
DecoraWish

Indlægaf Lif » 2. jun 2011, 13:03

Jeg er sådan lidt Decora xDD
Nogle gange Fairy Kei :3 Nogle gange en blanding... jeg vælger at kalde det...
FAIRY DECORA 8DD Ej, det er sådan ikke rigtig en stil xDDD Men nogle gange er mit outfit mere decora en fairy kei og omvendt~
Kommer an på hvad der nu lige ligger i mit skab og blomstrer~
Lif

Foregående

Tilbage til Street Fashion