Huskelister til conventions

Post generelle ting om Japan

Huskelister til conventions

Indlægaf Cherrylips » 18. okt 2011, 22:33

Hej allesammen, jeg fandt det her inde paa animefans.dk

og jeg synes at det kunne veare en god ide ogsaa at gennemgaa de her ting inde paa j-fashion.dk

Det Basale:
~ Luftmadras + pumpe, liggeunderlag, sovepose/dyne, pude(r), sovetøj. (for dem der kommer langt væk fra)
~ Toilettaske. (Tandbørste, tandpasta, kropsbalsam, hårbalsam, kam, hårbørste, evt. makeup (Nok mest til kvinderne.))
~ Håndklæde(r). (Tag nogle gamle som i kan smide ud efter brug, så slipper i for vægten.) (for dem der kommer langt væk fra)
~ Pung, kreditkort, sygesikringsbevis, billed ID.
~ Mobil telefon.
~ iPod/Mp3 afspiller og hovedtelefoner.
~ Opladere til tlf./mp3 afspiller.
~ Vandflaske. (Forbliv hydreret, sodavand/Ramune,Alkohol holder dig ikke hydreret!)
~ 1-2 Poser Haribo slik, der passer i lommen. (For at sikre at man ikke går sukkerkold eller sulten.)
~ Ekstra tøj, hvis man overnatter hos en ven eller på connen.

Mine personlige nødvendigheder:
~ Canon EOS 450D m. vertikalgreb + batterioplader.
~ Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 objektiv.
~ Tamron EF 28-75mm f/2.8 objektiv.
~ Model Releases / Release Forms.
~ Mailing Liste.
~ HP Laptop og SanDisk SDHC USB Kortlæser.
~ PSP m. 1-2 spil, udover de installerede.
~ T3h 'Kipz Flam0r Syndicate Gear, visitkort o.m.
~ Cosplay/Kostume items.
~ Anti-hår/skæl rulle til tøj.
~ lille notesbog (man møder mange mennesker, så hvorfor ikke huske at notere evt. deres facebook, nummer og selføgelig navn ned)
(nogle af tingene er ikke alle det jeg skal have med) fandt en masse andre ting som jeg synes at man godt kunne tage med)

Gode tips og råd:
~ Forbliv hydreret!
J-Popcon kører hele dagen, og du vil komme til at svede en del, især hvis du er i cosplay som er varmt. Under alle omstændigheder hav en vandflaske med dig som du kan have i tasken. Vand fra hanen er gratis, og vand i nærmeste supermarked/købmand koster 5-15kr.
Sodavand o.l. betragtes som læskende, men ikke specifikt hydrerende, faktisk kan sodavand virke vanddrivende, hav det i tankerne hvis du sveder meget!

~ Fyld toilettasken, og brug den!
Sørg for at gå i bad hver morgen, ellers stinker du som et svedende svin i brunst. Også for din personlige renheds skyld, du vil være sammen i rum med mange mange mennesker, og hvis de syntes du lugter dårligt kan det være svær at være social.
Tag evt. en håndrens med, som man kan have i tasken og 'vaske' sine hænder med, dette sikrer at når du har givet hånd, krammet eller evt. nyst. At du ikke har bakterier i hænderne så du bliver smittet, eller smitter andre.
(Tag nogle vitaminpiller med, Vitamin C, B og D er bedst at have. Snak dog med personlig læge først!!)

~ Undgå sulten!
Hav en lille pose af noget sukkerbaseret slik på dig, vingummi er den bedste type, pocky, peanuts, chips og den slags fjerner væske fra din krop og går at du kan få hedeslag, dehydrering o.l. Vingummibamser fx. giver et lille tilskud af energi.
(Jeg bruger personligt Haribo vingummibamser, og hvis jeg er tørstig drikker jeg typisk Cult Cola, Cult eller Cola, dog kun hvis jeg mangler en kombination af sukker+væske, ellers er det vand der er sagen!)

Del dine egen huskelister, kom med gode råd til hvordan man 'overlever' en convention.
Senest rettet af Cherrylips 19. okt 2011, 13:42, rettet i alt 1 gang.
Cherrylips

Re: huske lister til jpopcon

Indlægaf nikko » 18. okt 2011, 22:51

Bare fordi jeg måske er lidt fathva', men hvorfor luftmadras? Man må jo ikke overnatte på connen, det er kun gopher og dem der står for det der må :)
Du kan nu købe mine designs via Etsy <3
https://etsy.com/shop/PelleMadsen
Like på facebook og være med i konkurrencer <3
https://facebook.com/MyDarlingMySweetheart
Følg min blog der omhandler news <3
http://lolisweetheart.blogspot.com/
Brugeravatar
nikko

Indlægaf Cherrylips » 18. okt 2011, 22:55

nikko skrev:Bare fordi jeg måske er lidt fathva', men hvorfor luftmadras? Man må jo ikke overnatte på connen, det er kun gopher og dem der står for det der må :)

sorry som sagt så er det en general huskeliste til conner XD
Cherrylips

Indlægaf nikko » 18. okt 2011, 23:01

Ah, okay :) Men ellers en meget fin huskeliste. Ser ud til du får noget at slæbe på ;)
En god ting er vel også at bruge en kuffers med hjul og sørge for der er lidt plads i den når man tager til connen. For man ender for det meste med at købe et ellers andet, og så et det surt at skulle slæbe for meget :)
Du kan nu købe mine designs via Etsy <3
https://etsy.com/shop/PelleMadsen
Like på facebook og være med i konkurrencer <3
https://facebook.com/MyDarlingMySweetheart
Følg min blog der omhandler news <3
http://lolisweetheart.blogspot.com/
Brugeravatar
nikko

Indlægaf Cherrylips » 18. okt 2011, 23:05

nikko skrev:Ah, okay :) Men ellers en meget fin huskeliste. Ser ud til du får noget at slæbe på ;)
En god ting er vel også at bruge en kuffers med hjul og sørge for der er lidt plads i den når man tager til connen. For man ender for det meste med at købe et ellers andet, og så et det surt at skulle slæbe for meget :)

jeg kommer ikke til at bære på alt dette jeg bor i københavn...men det var mere for dem der overnatter, men ja jeg overvejer at tage en trolley med, jeg skifter nemlig til cosplay på skolen direkte, så skal have noget at have det i...og jeg vil jo også have et sted hvor jeg kan ligge de ting je har købt ^^ (min første con så jeg kommer til at bruge mange penge)
Cherrylips

Re: Huskelister til conventions

Indlægaf Zarsu » 19. okt 2011, 10:53

Emnet er flyttet til rigtig placering og titlen er rettet.

Derudover er det en god idé at give credit når du stjæler andres posts :)
Brugeravatar
Zarsu
Site Admin

Geografisk sted: Aalborg, Danmark

Re: Huskelister til conventions

Indlægaf Cherrylips » 19. okt 2011, 11:13

Zarsu skrev:Emnet er flyttet til rigtig placering og titlen er rettet.

Derudover er det en god idé at give credit når du stjæler andres posts :)

Hej zarsu jegvhar også skrevet at jeg har fundet det rundt omkring....XD
Cherrylips

Tilbage til Generelt