Jeres søskende, familie og venner... hvad syndes de?!

Post generelle ting om Japan

Jeres søskende, familie og venner... hvad syndes de?!

Indlægaf nikko » 17. jul 2010, 20:37

Ja, nu har der været en tråd med, hvad forældre syndes om vores alternative tøjstile og andet japan-relateret.
Nu kunne det være interessant at høre hvad jeres søskende, familie og venner og andre syndes om japanske mode vi klæder os i og andre ting om Japan...
Er der nogen der fx. har mindre søskende, der fx ser op til en og vil arve ens lolita-tøj eller sådan noget? :D
Du kan nu købe mine designs via Etsy <3
https://etsy.com/shop/PelleMadsen
Like på facebook og være med i konkurrencer <3
https://facebook.com/MyDarlingMySweetheart
Følg min blog der omhandler news <3
http://lolisweetheart.blogspot.com/
Brugeravatar
nikko

Re: Jeres søskende, familie og venner... hvad syndes de?!

Indlægaf Mousykins » 17. jul 2010, 21:13

Høhø Sjovt emne XD
Men kan kun svare for min biologiske bror for jeg har stadig ikke nosser til at forklare min pap-lillebror hvor stor en freak han er kommet i familie med~

Min Storebror er ret cool med det, men han er generelt den overbærende type og ryster lidt på hovedet.
Men all in all tror jeg han synes det er fedt at jeg tør. Han har jo, Sjovt nok, kendt mig på godt og ondt, og tror da han synes det er dejligt at se selvtilliden stråle ud af sin før depressions ramte og selvtillids vage søster :3
Because Lolita is not for whimps! D:

Min Svigerinde tager det også ret cool, hun er selv en meget selvstændig person og bakker op om individualitet.
Hun har det så med at være meget ærlig hvis hun synes noget ser sjov ud, så skal lige vænne mig til det når hun flækker af grin, for der er absolut intet ondt ment!

Jeg har pt. ikke venner der ikke selv er Japan interesserende, så når det kommer til vennekrædsen er det ret allaround godtaget at jeg går spøjst klædt :3
Billede
Brugeravatar
Mousykins

Geografisk sted: Hobro, Denmark

Indlægaf evil_diva » 17. jul 2010, 21:18

Alle, bortset fra min mor, syntes at mit lolita er dybt underligt.
Min mor syntes det er uroligt sødt og kan godt lide at se mig i kjole (da jeg går i bukser 99% af tiden)
Svigermor syntes det er lidt bizzart, men hun er vant til jeg er et underligt menneske, hahahah XD
Men alt i alt respektere folk mit tøj valg.
Selvom de acceptere mere at jeg er klædt i punk end i loli :)
Brugeravatar
evil_diva

Geografisk sted: Aalborg SØ

Indlægaf Misa » 17. jul 2010, 21:36

Argh! Sjovt tråd :D
Æhm... Min far er ret ligeglad. Han syntes det er heeelt ok jeg går i det. xD Faktisk var det ham der viste mig de gotiske butikker her i Dk. Så han har intet at skulle have sagt ;)
Min mor.... Er lidt stolt af mit tøj... Hun syntes det er sejt at jeg tør gå med det. xD Selvom hun er imod hvad jeg giver for det. xD
Og min bror..... Han er fuldstændig ligeglad. Haha!(:
Min blog : http://misablogspot.blogspot.com/
"I’m Gothic Lolita
And you are a criminal
I’m not even legal
I’m just a dead little girl
But ruffles and laces
And candy sweet faces
Directed your furtive hand"
Brugeravatar
Misa

Geografisk sted: In a world of my own

Indlægaf Ichigo » 17. jul 2010, 21:46

Da mine forældre ser ret meget igennem fingre med hvad jeg køber, er det faktisk mest min mormor der støtter mig i mit valg af tøj. Hun synes lolita er så bedårende og bliver ved med at opfordre mig til at gå mere i det XD Hun er også so far den eneste der har købt lolita-tøj til mig, normalt er jeg nødt til at købe det selv.

Mine venner synes det er fedt XD Også fordi de for det meste ikke tør gå i det selv ^^ Derudover går halvdelen af mine venner jo også selv i alternativt tøj (ikke kun lolita), så de er meget cool med det, da de jo selv er vandt til at skille sig ud :3

Min søster mener så til gengæld at jeg burde spærres inde på et sindssygehospital .___.
Brugeravatar
Ichigo

Geografisk sted: Nyappy World

Indlægaf Manna » 17. jul 2010, 21:52

Jeg går ikke i noget japansk-inspireret tøj, jeg går for det meste rimelig neutralt klædt med en overdosis af sort måske xD Men jeg går trofast til conventions, og jeg interesserer mig meget for manga og anime. Mine forældre siger ikke så meget til det, men jeg tror de har luret at jeg ikke opfører mig helt normalt altid xD
Min lillebror syntes at conventions lyder spændende, han vil meget gerne se alle de "meget mærkelige mennesker" jeg omgiver mig med. Så han har fået lov til at komme med mig i år, og skal måske cosplaye.
Derudover samler jeg på ABJD's, og det syntes mine forældre er en lidt dyr hobby. Min lillebror syntes dukkerne er sære, men også ret sjove.
Jeg tror faktisk ikke jeg har mødt nogle med en direkte negativ holdning, kun folk der syntes at dukkerne er lidt uhyggelige.
Det føles godt at græde til smuk musik <3
Brugeravatar
Manna

Geografisk sted: Kr. Eskilstrup

Indlægaf Murasaki » 17. jul 2010, 22:34

Jeg har stort set kun venner indenfor det japanske og resten er alternative (måske 5 almindelige mennesker) så det giver næsten sig selv.
Mine almindelige venner synes det er ret genialt. Én dag ligner jeg en autonom med brosten i tasken, den næste en mandlig nørd og derefter noget fra et eventyr. De elsker det.

Min familie... Min lillesøster skammer sig virkelig over mig. Hvilket jeg ikke forstår, for hendes venner er helt vilde med mig.
Mine forældre låner mit tøj (min far i kigurumi = pricesless)
Mine bedsteforældre er cool med det. Min morfar elsker mig bare og min mormor synes det er fantastisk når jeg er en lille prinsesse end når jeg er et omvandrende attitudeproblem.
Mine fætre og ene kusine tilbeder mig. Yay =D
Billede
Brugeravatar
Murasaki

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf AdminA » 17. jul 2010, 22:45

Begge mine ældre søstre synes lolita er ret fedt; de har endda prøvet kjolerne på og det hele, og har da selv snakket om at købe noget :D
Det er noget de støtter mig meget i, og de vil gerne selv engang være med til photoshoots. Generelt er de helt med på min hobby omkring manga, anime og Japan generelt, de skriver til mig hvis de ser noget i TV eller i avisen. Sådan er meget af min familie faktisk - jeg har ofte modtaget breve fra fx min tante, som har klippet avisartikler om anime ud, fordi hun ved det er det jeg interesserer mig for, haha :D
Når jeg er til familie komsammen skal de altid lige høre op om hvad det er for noget og sådan, det er meget hyggeligt.

Selvom min interesse for det Japanske har bevæget sig over i en anden del end for et par år siden, så forsøger hele min familie at følge med :)

De fleste af mine venner synes godt om min interesse for loli og sådan, nogle synes det er underligt, og kan ikke finde ud af hvad der er så fedt ved conventions; "laver I så bare rollespil uden at lave rollespil??", haha :D Men det er jo sådan det nu engang er, og jeg har stadig ikke oplevet nogen der synes det er for underligt, og ikke lige har lyst til at vide hvad det er!
AdminA

Indlægaf piratkaptajn » 17. jul 2010, 23:12

jeg har faktisk INGEN i min familie (hverken en kusine eller søster) der kan li andet end godt dansk moderne tøj.

Men nu går jeg heller ikke og har aldrig sådan rigtig gået i japansk tøjstil, kun sådan... lame failer sort stil haha :D
men mit hår har været alle farver og frisurer og jeg har haft nogle piercinger rundt omkring.
Det har jeg aldrig fået noget at vide om haha, kun mit tøj har de kommenteret :D

nu har de vist bare opgivet mig :P
så der har ikke været de store kampe i min familie, heldigvis!
Make some free love instead of expensive war
Brugeravatar
piratkaptajn

Geografisk sted: Danmark - østjylland

Indlægaf Docile » 17. jul 2010, 23:46

Well, min far kan ikke sige så meget, men når han gør er det med blandet mening, men vis det stod til ham gik vi alle bare rundt i så lidt tøj som muligt eller sådan noget arbejds tøj noget xD Og jeg kunne aldrig drømme om at fortælle ham hvor mange penge jeg bruger på tøj. ._. (he's an old hippie)
Min mor støtter da pænt meget op om mit tøj, har ikke haft nogen problemer med hende ^^
Min lillebror på fem er blevet helt vild med Reita fra the GazettE! Og er begyndt med at at spille bassguitar (altså luft bassguitar xD) og dækker sin næse til ligesom ham. Jeg høre ham også tit sige til mig at han godt kan lide nogen af mine ting med f.eks skeleter på xD Tror godt man kan regne med at han bliver en Visual kei type med sin storesøsters inflydelse ;D :mrgreen:
Ellers har jeg bare lært at ignorere resten af min familie, især min moster, men min mormor er rigtig sød and so is my cousins and granddad xD Min storebror har for travlt men tror at stort set alle i min familie støtter op om min Japansyndrom xD
Jeg ville ikke kalde mine venner "normale" de har da stor set deres egen stil, dog ikke i den alternative retning. Og der har der aldrig været med at de har haft noget imod hvordan jeg klær mig. ^^
Brugeravatar
Docile

Geografisk sted: Sjælland - Helsingør Kommune

Næste

Tilbage til Generelt