Japansk navn?

Post generelle ting om Japan

Re: Japansk navn?

Indlægaf Murasaki » 19. feb 2010, 14:18

Okay, gais, jeg prøver lige igen ^^;
Jeg beholder mit efternavn. For jeg elsker det. Hele verden kender mig som Thisted.
Mit fornavn, derimod. Min far valgte det. Og nogle her på forummet ved godt hvad det i sig selv betyder. Udover det opkaldte han mig efter min jordemoder. Ikke fordi hun var dygtig, men fordi han knaldede hende.
Ergo er et skift af fornavn uundgåeligt og dermed har jeg valgt Maria.
Spørgsmålet var sådan set bare det japanske mellemnavn. Ikke navneforandring i sig selv.
Og sorry hvis det lyder bitchy, men skulle altså lige have tingene på det rene ^^;
Billede
Brugeravatar
Murasaki

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf mab » 10. mar 2010, 20:33

Jeg synes det bliver en smule for tacky at tage et japansk navn, hvis man ikke selv har noget tilhørsforhold til Japan rent familiemæssigt. Ville dog godt selv kunne finde på at "japanisere" mit navn (lave "l" om til "r" osv).
Synes dog alligevel du skal go-for-it, hvis du føler du har en dybere forbindelse til "dit" japanske navn, udover at synes det er smukt :3 Ville bare aldrig selv gøre det.
Brugeravatar
mab

Indlægaf tanatsu » 16. feb 2011, 02:47

hmm, jeg synes det ok at tage et mellem navn, da jeg overvejer at få lagget min fars slægtsmellemnavn ind, men når det kommer til et navn fra et anden land, ville jeg tænker mig om 2 gang , men jeg skal dog ikke klage , det navn jeg har er et navn, som kan bruges bare over alt og hvis jeg skulle komme til asien kan jeg bare bruge mit mellem navn som er koreansk
tanatsu

Indlægaf Full-Metal-Cupcake » 30. okt 2011, 17:37

Undskyld hvis det er liidt sent at skrive ind i denne tråd, men fik bare lige lyst til at tilkende give min menning.

Jeg er enig med de andre, omkring navneskift i det hele taget, men jeg synes nu at "Maria Murasaki Thisted" ville lyder fedt! Jeg synes at det kommer meget an på hver enkelte person, om det et udelandsk navn vil passe ind. Altså, jeg synes det er dumt hvis man bare gør det fordi "Japan er sej". Men hvis "Murasaki" virkelig virkelig betyder noget for dig, synes jeg næsten at du skulle tage det til mellemnavn ^^ Eller så kunne man bare gøre som mab
siger
mab skrev:"japanisere" mit navn (lave "l" om til "r" osv).
Eller "danisere" mellemnavnet ^^
Full-Metal-Cupcake

Foregående

Tilbage til Generelt