At tage på Ferie til Japan.

Post generelle ting om Japan

Re: At tage på Ferie til Japan.

Indlægaf evig » 26. maj 2010, 13:10

Rouge skrev:takashi ~ det kan jeg godt svare dig på, jeg skal nemlig selv bo ved en familie i japan næste år og har fået hele smøren.
1. du skal høre efter hvad de sige! ( du kan risikere at de ikke er særlig gode til engelsk, det er der ikke mange japanere der er, så det vil være en god idé at lære noget japask hjemmefra eller medbringe en ordbog og/eller parlør.

Fra min tur til Kyoto 2009. Just sayin'. (;

Billede
Brugeravatar
evig

Indlægaf Docile » 5. jan 2011, 22:27

^ Lol xD

- Nogen der ved om man skal være over 18 år eller med værge vis man skal rejse til Japan? Er det muligt at være under 18 år (17 år i mit tilfælde) og stadig kunne rejse alene til Japan? Jeg tænkte sådan i forhold til hotel, love osv.? :3
Brugeravatar
Docile

Geografisk sted: Sjælland - Helsingør Kommune

Indlægaf SAYA » 5. jan 2011, 23:32

Jeg tror ikke, det skulle være et problem. Dog opkræver de pas og lignende ID ved registrering i hoteller, da dette er et krav i flg. japansk lovgivning. Men jeg kan ikke de, hvorfor der skulle være en aldersgrænse. Jeg tog alene afsted som 16-årig, og hvis man kan tage afsted som studerende, kan man velsagtens også som turist?

Apropos det med engelsk, kan de sandsynligvis nok til at kommunikere med dig når vi snakker hoteller og sådan. Som oftest er de også rigtig glade for udlændinge i restauranter og vil gerne vise dig, de kan sige 'hello how do you do'! Japanere er nogen af de mest hjertevarme mennesker, der findes :-) Folk i butikker vil elske at snakke med dig, hvis du så lidt som smiler til dem!
Brugeravatar
SAYA

Geografisk sted: Århus

Foregående

Tilbage til Generelt