At tage på Ferie til Japan.

Post generelle ting om Japan

At tage på Ferie til Japan.

Indlægaf evil_diva » 25. jul 2009, 10:09

Okay, nu har jeg hørt mange af jer har været på Ferie i Japan, eller skal der hen som udvekslingstudent, men har et par spørgsmål angående ferie til Japan.

Hvor meget koster det for 1 uge eller 2?
Hvor meget koster flybilletten tur/retur?
Hvordan kommer man rundt?
Hvordan fikser man overnatning?
Skal man være opmærksom på visse ting (tyve, sygdomme, steder man bør holde sig fra)?
Hvor er bedst at være?
Hvad er der værd at opleve dette sted?

Er bare træt af at sidde fast her hjemme hver sommer, fordi jeg aldrig kommer på ferien, men nu vil jeg sku afsted ;)
Brugeravatar
evil_diva

Geografisk sted: Aalborg SØ

Re: At tage på Ferie til Japan.

Indlægaf Zarsu » 26. jul 2009, 12:01

Jeg har været på ferien i Tokyo to år i træk nu, så jeg vil lige prøve at svare så godt jeg kan : D
Skriv endelig hvis jeg skal uddybe noget eller hvis du har nogle spørgsmål!

1) Prisen kommer jo helt an på hvor meget det hotel du bor på koster. Men du skal regne med ca. 150 kr. til mad hver dag (for at være sikker på at have nok). På mad, overnatning og transport dernede bruger jeg ca. 2500-3000 kr. om ugen, men det kan sikkert gøres billigere!
2) Flybilletten afhænger helt af hvornår du flyver (om du rejser i højsæson - fx i sommerferien) og hvor tidligt du bestiller din billet. Jo tidliger du køber flybilletten jo billigere er den. Køb den gerne 4-5 måneder før, så kan du faktisk spare mange tusinde kr. Men en tur/retur fra Kastrup til Tokyo ligger typisk på 5000~10000 kr. Du kan tjekke priser på momondo.dk - en utrolig god søgemaskine når det kommer til flybilletter :D
3) Du kan sagtens komme rundt på fod i selve Tokyo. Ellers er der også metro togene kendt som JR-Line, der er vildt billige at køre med. Vi taler om 7 kr. for en tur på fx 30 minutter. Hvis du vil rejse rundt i hele Japan kan du gøre det med tog og bus - men det er en god idé at købe både tog og bus billet hjemmefra, da det kan blive en rigtig krydret pris hvis du venter med at købe dem til når du er i Japan. Det kan du sagtens finde priser på via google! At rejse rundt i Tokyo er billigt - men når du rejser udenfor bliver det ret dyrt.
4) Søg, søg, søg! Jeg finder mine hoteller ved at søge på google. "Cheap hotel in Tokyo" virker faktisk XD Men ellers kan Sakura kan klart anbefales. De har både hoteller, hostels (hvor du deler bad med andre), lejligheder, værtshuse osv! Bare søg på fx "Sakura Hotel", "Sakura Hostel" osv på google.
5) Japanere stjæler ikke. Hvis nogen stjæler fra dig er det andre udlændinge. Få en stivkrampevaccination før du tager afsted, for en god ordens skyld. Øhh..vær opmærksom på at man bare ikke smider affald på jorden. Gå og gem det i tasken/lommen indtil du kommer til nogen skraldespande :b Luftfugtigheden dernede er vildt høj! 30 grader føles som 40. Der er regnmåned i juni, og der er vildt varmt i august.
6) Dét kommer jo helt an på hvad du vil i Japan ^^ Vil du være i en storby eller vil du på lange vandreture i naturen? Det er godt at du beslutter dig for dette før du planlægger ferien.
7) Kommer igen an på hvor man er. Men hvis du vælger Tokyo kan du opleve alt. Der er også templer, parker osv inde i byen!
Brugeravatar
Zarsu
Site Admin

Geografisk sted: Aalborg, Danmark

Indlægaf evil_diva » 26. jul 2009, 12:18

Du er bare en skat Sascha :D
Du har hjulpet en del. Hvad angår spisesteder, hvor plejer du så at tage hen?
Brugeravatar
evil_diva

Indlægaf Zarsu » 26. jul 2009, 12:28

Det første og bedste jeg ser XD Der er restauranter og caféer over alt i Tokyo! Det eneste problem du kan komme ud for er at deres menu kun er på japansk ): Plejer kun at gå ind steder hvor menuen står på japansk og engelsk! Og så prøver man sig ellers bare frem, med en smule simpel engelsk og sin japanske parlør.
Hvis der er noget du ikke spiser eller ikke kan tåle er det megt godt at lære ordet på japansk! De er utroligt dårlige til engelsk i Japan.

Men maden dernede er billig. Det dyreste sted jeg har spist har jeg givet 200 kr., og det var endda hvor jeg havde valgt den menu som havde det aller fineste kød ^^
De tager for resten imod VISA kort på de fleste restauranter, men på en del caféer skal du betale kontant. Der er dog ATM hæveautomater dernede (bla. i alle 7-11 butikker) hvor du kan hæve 1000 kr. kontant om dagen fra (:
Brugeravatar
Zarsu
Site Admin

Indlægaf evil_diva » 26. jul 2009, 12:54

jeg tror jeg er ved at have lidt styr på tingene, men det er lidt svært, da det er første gang man skal prøve at planlægge sin egen ferie, plus det ville være rart hvis man havde nogle at rejse med, som kendte til stedet. Men hey, må se hvordan det udarter sig :3
Nu så jeg at du havde været i Angelic Pretty for at købe tøj.
Hvis jeg skal ind i sådan en butik, hvor meget koster deres tøj ca, og kan man overhovedet få ting i noget som kan udvide sig mere end 72cm i livet?
Brugeravatar
evil_diva

Indlægaf Zarsu » 26. jul 2009, 13:32

Du kan sagtens finde loli tøj du kan passe - bare gå efter det med shirring i (:
Og priser kan du se inde på de forskellige mærkers japanske sider! En kjole ligger på 20000-30000 yen, afhængig af mærket. Med mindre du selvfølgelig besøger BodyLine eller andre billigere mærker : D
Brugeravatar
Zarsu
Site Admin

Indlægaf evil_diva » 26. jul 2009, 14:12

Er der en bodyline shop i Tokyo?
Brugeravatar
evil_diva

Indlægaf Zarsu » 26. jul 2009, 15:45

Der ligger en på den helt store shopping gade i Harajuku, Tokyo : D
Brugeravatar
Zarsu
Site Admin

Indlægaf Lovelylegs » 27. jul 2009, 02:55

Jeg tro lige jeg smutter med her i stedet for at oprette en ny tråd med samme emne. Jeg skal til japan næste sommerferie ( gave fra min mor af ) så jeg kan også bruge alle disse gode råd og oplysninger.
Hvis du i øvrigt bestemmer dig for at tage der ned samtidigt med mig kan vi måske rande rundt sammen.

Jeg skal bo hos en familie der nede så ville meget gerne høre om der er nogle der kan fortælle mig lidt om hvad man bare ikke gøre og sådan? ( har nogle lunde styr på det tro jeg men altid rart at høre lidt mere om skig og brug der nede ) Selvfølgeligt også hvordan man opføre sig ude blandt andre.
Brugeravatar
Lovelylegs

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Miku » 27. jul 2009, 10:29

takashi ~ det kan jeg godt svare dig på, jeg skal nemlig selv bo ved en familie i japan næste år og har fået hele smøren.
1. du skal høre efter hvad de sige! ( du kan risikere at de ikke er særlig gode til engelsk, det er der ikke mange japanere der er, så det vil være en god idé at lære noget japask hjemmefra eller medbringe en ordbog og/eller parlør.
2. det kan være at de siger at du SKAL være hjemme f.eks. kl 12 om aftenn, så SKAL du komme hjem der.
3. så er der den ganske normale, ikke bøvse, ikke prutte and so on. det er bare ganske enkelt uhøfligt.
5. det kan godt være at familien ikke vil bryde sig om at du går med meget make-up hjemme hos dem, men så kan du altid lægge det i toget.
6. du skal regne med minimalt husplads det kan være du højst får en futon inde på f.eks. deres datters værelse (hvis de har en)
7. det er høfligt at bukke den første gang du møder dem, og de vil nok også syntes godt om hvis du siger pænt tak fordi de gerne vil have dig i deres hus eller lejlighed.
8. slæb INGEN fyre med hjem ! ligemeget om det er ven eller noget. det kan let misforståes, hvis det endelig er vil det være en god idé at snakke med dem om det dagen før eller sådan noget.
9. kom ikke hjem i skide fuld tildstand, det giver ikke et særlig godt indtryk.

der er meget mere, men jeg vil ikke skrive en mega lang besked.
det her er 100% det samme jeg fik afvide !
Can you hear me scream in the silent night
Brugeravatar
Miku

Geografisk sted: somewhere in my dreams ~

Næste

Tilbage til Generelt