Crinoline-bur; billed-tutorials?

Post spørgsmål, råd eller andet vedrørende syning

Crinoline-bur; billed-tutorials?

Indlægaf Morbid » 1. aug 2011, 18:43

Ville høre om der var nogen nogen der evt ligger inde med links til en billed-tutorial over hvordan man laver et crinoline bur?
Står i den situation at jeg for nyligt har fået en kjole hjem og regnede med at mit hoop-skirt ville række, men ak, der var jeg
nok lidt naiv. Skørtet er alt for stort plus det jo helst også skal have den rette form.

Til dem der ikke ved hvad en crinoline er så er her et par billeder: Link Link

Har kun stødt på tutorials hvor alt er tekst, men ville være dejligt, om det var muligt, at se nogle process-billeder når man nu
ikke før har prøvet at lave en crinoline før.

Håber nogen kan hjælpe en loli i sin nød! På forhånd mange tak ^^
Morbid

Re: Crinoline-bur; billed-tutorials?

Indlægaf Pallas » 2. aug 2011, 10:50

Lån bogen "Corsets and Crinolines" af Norah Waugh på biblioteket. Det er en bible inden for historiske snitmønstre og har snitmønstre til stort set alt historisk undertøj, både korsetter, underskørter og krinoliner.

Jeg har to links til nogle blogs jeg følger.
Det første link er ikke en decideret tutorial, men du kan stadig få en ide om hvordan men konstruerer en krinoline.
http://www.koshka-the-cat.com/cage_crinoline.html

Det næste link viser mere detaljeret hvordan man laver en krinoline, men det er ikke en decideret tutorial.
http://thedreamstress.com/2009/08/the-h ... next-time/

Men du er god til at sy, så du jeg regner med at du sagtens kan bruge dem som udgangspunkt til at lave din egen krinoline :)
Brugeravatar
Pallas

Indlægaf Morbid » 2. aug 2011, 18:05

Mange tak for de link! Kan bestemt bruges!
Er mest for at se hvordan det skal se ud eftersom det bliver syet sammen og der er tekst og billeder, af færdig-syede krinoliner, ikke til megen hjælp ^^'
Skal nok blive et sjovt projekt at komme igang med ^.^
Morbid

Indlægaf Pallas » 3. aug 2011, 10:55

Ja, når men ikke ved hvordan ting skal konstrueres er det ikke altid nok kun at have en tekst at gå ud fra.
Jeg har kun lavet en krinoline til min Abjd Marnie, men det er nok noget helt andet, at lave det i dukkestørrelse end i menneskestørrelse. Jeg er meget spændt på at se hvordan din kommer til at se ud.
Brugeravatar
Pallas

Tilbage til Sy-hjørnet