Hvor finder i mønstre?

Post spørgsmål, råd eller andet vedrørende syning

Hvor finder i mønstre?

Indlægaf Full-Metal-Cupcake » 3. maj 2011, 16:47

Hej alle sammen! Jeg skal snart starte på et sy kursus her til efteråret (Yay!), men mangler lidt inspiration til hvad jeg skal sy. Jeg kan se mange der er vildt dygtig syersker! Så jeg ville gerne vide hvor i henter jeres mønstre til det i syr? Eller laver i det selv? Og hvordan muligvis :3 Jeg har kigget i nogle sy-blade men synes at det er for det meste strik :( Og jeg har ikke tålmodighed til strik XD Jeg går selvføllig efter den japanske stil og punk (Tylskørt måske?), men jeg er åben over for alle stilarter! Og jeg har lidt erfaring med at sy i forvejen, men det må godt være noget der ikke er for kompliceret :)
Jeg håber også at andre måske kunne få lidt inspiration hvis de kiggede forbi her :)

Tak på forhånd.
Senest rettet af Full-Metal-Cupcake 13. okt 2012, 14:14, rettet i alt 1 gang.
Full-Metal-Cupcake

Re: Hvor finder i mønstre?

Indlægaf evil_diva » 3. maj 2011, 17:56

Jeg ved er der er nogle få der tager og laver deres mønstre selv, mens andre køber dem billigt i stofbutikker eller online :D
Hvad angår lolita symønstre så ved jeg der er en kæmpe bunke af dem på nettet, men de er på japansk, så det skal du tage højde for.
Ellers ved jeg der er en del butikker der sælger mønstre online, som sagtens kan bruges til at loli-fy :D
Brugeravatar
evil_diva

Geografisk sted: Aalborg SØ

Indlægaf XxMyxWouldxX » 3. maj 2011, 18:54

Jeg er lidt mærkelig, bruger slet ikke mønstre n.n'
Youtube ! XxMyxWouldxX
Formspring !: XxMyxWouldxX
Deviantart !: XxMyxWouldxX
Facebook !: Katrine 'Chii' Moshave.
Billede
Brugeravatar
XxMyxWouldxX

Indlægaf Manna » 3. maj 2011, 20:28

Jeg kan klart anbefale og bruge tid på at kigge i alle inspirationskatalogerne der findes i STOF2000 ol. alle dem hvor tøjet er syet. Og så hold øje med hvilke over og underdele der kan minde om lolita. En nederdel kan altid gøres længere eller kortere ^^
Du kan også medbringe en kjole, en nederdel eller lignende og spørge din lærer om hun ikke vil hjælpe dig i gang med at lave dit eget mønster :D
Ud fra egen erfaring kan jeg sige at det med at finde et mønster online, der skal tegnes på mønsterpapir, og måske skal der også ganges mål op, det er en mindre krig, der tager meget tid og kræver tålmodighed.
Hvis du ikke er sikker på hvilke mønstre du skal købe, kan du notere nummeret, og så kigge på dem online sammen med din lærer ^^ Eller du kan poste dem herinde, og få kommentarer fra folk der ved hvad lolita går ud på ^^
Det føles godt at græde til smuk musik <3
Brugeravatar
Manna

Geografisk sted: Kr. Eskilstrup

Indlægaf Asta » 4. maj 2011, 08:30

Hvis du først lige er begyndt at lære at sy, vil jeg foreslå at sy en bluse eller et par bukser. En nederdel er virkelig for simpel til at du lærer særligt meget ;) Men hvis du f.eks. syr en skjorte, lærer du at sy ærmer, klippe mønsteret præcist, sy knaphuller, sy knapper i, sy kanter, sy en krave... alt muligt! :D Og så er det noget du bliver glad for og kommer til at bruge længe! :)
Brugeravatar
Asta

Indlægaf Full-Metal-Cupcake » 4. maj 2011, 15:08

Tusind tak ^^ Jeg vil kigge lidt på det ^^
Full-Metal-Cupcake

Tilbage til Sy-hjørnet