Corset?

Post spørgsmål, råd eller andet vedrørende syning

Corset?

Indlægaf Aiji » 19. apr 2011, 18:43

Heyho~!
Jeg har tænkt mig at lavet mit eget corset, men jeg har ingen idé om hvilket slags stof jeg skal bruge, og hvordan den skal laves!
Så hvis i har en idé til hvordan eller hvis i har en video hvor man kan lære det, så må i meget gerne skrive! ^^

-Tak på forhånd.
"I love the smell of Europe in the morning!"

~Let's share our shame!~
Brugeravatar
Aiji

Re: Corset?

Indlægaf Angelica » 19. apr 2011, 19:34

Prøv at kigge her http://www.livejournal.com/tools/memori ... rsetmakers der er rigtig meget god info.
Held og lykke med det :D
Brugeravatar
Angelica

Geografisk sted: Bagsværd

Indlægaf Aiji » 19. apr 2011, 19:46

Orv, der er faktisk noget jeg kan bruge! Tusind tak for den gode hjælp :)!

~Let's share our shame!~
Brugeravatar
Aiji

Indlægaf Aiji » 19. apr 2011, 19:57

Men jeg kan bare ikke finde et godt mønster og lave mit corset ud fra, så det er lidt svært. Alt andet end hvordan selve corsetet skal være er nemt nok.

~Let's share our shame!~
Brugeravatar
Aiji

Indlægaf Asta » 19. apr 2011, 21:25

Aiji skrev:Men jeg kan bare ikke finde et godt mønster og lave mit corset ud fra, så det er lidt svært. Alt andet end hvordan selve corsetet skal være er nemt nok.

Tag dit kjolegrundmønster og reducer taljen med... tror det var 4-10 cm. Er ikke helt sikker på det, men det er nemt at finde en simpel guide hvis du har dit grundmønster allerede. Ellers skal du tilpasse en standardstørrelse til dig selv og det kan tage enormt lang tid eller utroligt kort tid alt efter hvordan din kropstype passer til mønsteret ;) Men prøv burda, onion, buttericks (er det det de hedder?) eller vogue og se om de har noget ;)
Brugeravatar
Asta

Indlægaf Aiji » 20. apr 2011, 18:11

Asta skrev:
Aiji skrev:Men jeg kan bare ikke finde et godt mønster og lave mit corset ud fra, så det er lidt svært. Alt andet end hvordan selve corsetet skal være er nemt nok.

Tag dit kjolegrundmønster og reducer taljen med... tror det var 4-10 cm. Er ikke helt sikker på det, men det er nemt at finde en simpel guide hvis du har dit grundmønster allerede. Ellers skal du tilpasse en standardstørrelse til dig selv og det kan tage enormt lang tid eller utroligt kort tid alt efter hvordan din kropstype passer til mønsteret ;) Men prøv burda, onion, buttericks (er det det de hedder?) eller vogue og se om de har noget ;)

Det lyder faktisk som en god ide. Jeg prøver og tjekke, men tak for hjælpen ^^.

~Let's share our shame!~
Brugeravatar
Aiji

Tilbage til Sy-hjørnet